Zamówiłeś prezenty przez internet? Możesz je stracić bezpowrotnie!

Zamówiłeś prezenty przez internet? Możesz je stracić bezpowrotnie! Źródło: Fot. Pixabay.com

Prezenty to jedna z najprzyjemniejszych rzeczy, które czekają nas w czasie świąt Bożego Narodzenia. Któż z nas nie chciałby otrzymać wyjątkowego podarunku od najbliższych, którym będzie mógł się nacieszyć w gronie rodziny. Teraz okazuje się jednak, że te zamówione przez internet mogą do nas nigdy już nie dotrzeć. 

Prezenty są cudowne i wyjątkowe, cieszy bowiem zarówno ich dawanie, jak i otrzymywanie. Któż z nas nie lubi sprawiać radości bliskim, obdarowując ich przedmiotami, o których oni marzyli. Z drugiej strony wszyscy po cichu liczymy na to, że pod bożonarodzeniowym drzewkiem również znajdziemy coś niezwykłego, czym będziemy się mogli cieszyć w gronie rodziny. Na jaw wyszło teraz, że jednak nie wszyscy otrzymają zamówione przez siebie prezenty na Boże Narodzenie. Jeden z największych polskich sklepów internetowych właśnie ogłosił coś strasznego, w co trudno jest uwierzyć.

Wszystkie prezenty mogą być zagrożone

Dziś w nocy tysiące klientów otrzymało bardzo niepokojące wiadomości e-mail od cieszącego się ogromną popularnością sklepu internetowego - Morele.net. W wiadomości firma informowała przed skutkami "nieuprawnionego dostępu" do ich danych. Prawdopodobnie doszło do ataku hakerskiego, który skupiony był na pozyskaniu adresów e-mail, numerów telefonów, danych personalnych oraz haseł klientów strony. Jak podaje serwis, nie doszło do wycieku danych kart płatniczych ani loginów, jednak i z dostępem do wyżej wymienionych informacji nasze świąteczne prezenty mogą być zagrożone, bo z ich znajomością da się bardzo istotnie namieszać, choćby w danych dotyczących złożonych zamówień.



DALSZA CZĘŚĆ TEKSTU POD GALERIĄ

To nie pierwszy taki atak na ten sklep

Sklep natychmiast polecał zmianę hasła do kont założonych w Grupie Morele oraz ostrzegał przed reagowaniem na jakiekolwiek wiadomości wysyłane z podejrzanych źródeł. Jednocześnie firma zapewnia, że wdrożone zostały odpowiednie procedury bezpieczeństwa, dzięki którym niemożliwe jest już wykorzystanie luki w zabezpieczeniach. Nie są to także pierwsze poważne starcia firmy z hakerami. Pod koniec listopada klienci, którzy właśnie dokonali transakcji, otrzymali wiadomość SMS z prośbą o dopłatę złotówki. Wszystko odbywać się miało na sfałszowanej stronie DotPay, a celem miało być wyłudzenie loginu oraz hasła do konta. Media zaczęły już spekulować, iż te ostatnie zdarzenia w połączeniu z najnowszymi doniesieniami wskazują na to, iż hakerzy wyjątkowo polują na klientów Grupy Morele i ataki mogą nie być przypadkowe. ZOBACZ TAKŻE: 
  1. Gwiazda TVN kończy karierę! Co się stało?
  2. Poseł PiS wpadł po same uszy! Zatrzymany przez policję, grozi mu więzienie
  3. Skandal z Dudą w roli głównej! Naprawdę to powiedział
  4. Ile pies chodzi w ciąży? Dni i charakterystyka ras
  5. Znaki zodiaku, które mają najlepsze maniery. Potrafisz się dobrze zachować?
Następny artykuł
Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj pikio.pl na: Google News