Twój pociąg się spóźnia? Możesz domagać się pieniędzy

Twój pociąg się spóźnia? Możesz domagać się pieniędzy Źródło: pixabay.com

PKP poniesie konsekwencje za nagminne spóźnienia? Okazuje się, że spółka musi stosować się do unijnego zarządzenia i to ma mieć niebagatelny wpływ na wysokość rekompensat dla pasażerów. Wiemy w jaki sposób odzyskać pieniądze.

PKP deklaruje swoją rzetelność i mnogość połączeń. Jednak pasażerowie Polskich Kolei Państwowych wiedzą, że opóźnienia są nieodłączną częścią podróży. Unijne zarządzenie zakłada, że spółka musi zwrócić pieniądze za niedogodności swoich klientów.

Czy PKP zwróci pieniądze za opóźnienia? Regulacja unijna zmusza spółkę do wypłacania rekompensat

Jeśli pociąg spóźnił się dłużej niż godzinę, klient jest uprawniony do odebrania rekompensaty wynoszącej część ceny biletu. W przedziale spóźnienia powyżej 60 minut do 119 minut pasażer może się ubiegać zwrotu kosztów 25 procent ceny biletu. W przypadku opóźnienia powyżej 120 minut - 50 procent ceny biletu. Zapis wynika z rozporządzenia Unii Europejskiej i jest najniższą określoną kwotą, jakie regulowały przepisy. Obowiązkiem wypłacenia rekompensaty objęci są wszyscy przewoźnicy PKP. Pociągi międzynarodowe również muszą wypłacać ewentualne odszkodowania. Chociaż pasażerowie często zgłaszają gigantyczne opóźnienia, okazuje się, że niewielki procent korzysta z możliwości odzyskania pieniędzy za stracony czas. Pasażerowie argumentują ewentualne prawne dochodzenie może się wiązać z dodatkową utratą czasu i biurokracją. Teraz rzecznik PKP wyjaśnia, jak szybko rozwiązać sprawę.



DALSZA CZĘŚĆ TEKSTU POD GALERIĄ

Jak uzyskać pieniądze za spóźniony pociąg?

Agnieszka Serbeńska - rzeczniczka PKP - powiedziała Polskiej Agencji Prasowej, że każdy klient ma możliwość złożenia reklamacji. Odpowiedni dokument powinien zostać pisemnie złożony w jednej z kas biletowych, które są do tego upoważnione. Ponadto wniosek o wydanie rekompensaty można złożyć na poczcie, przesłać dokument do biura PKP, a także przesłać formularzem on-line. W każdym z przypadków przewoźnik ma 30 dni na odpowiedź. Zazwyczaj pasażerowi wydawana jest bonifikata, która pozwala na wykorzystanie go w celu opłaty następnego przejazdu. Wypełniając specjalny wniosek można także uzyskać wypłatę pieniężną środków. Wszystkie zapisy szczegółowych transakcji zawiedzeni pasażerowie mogą znaleźć w regulaminie dostępnym na stronie PKP. Ci, którzy często podróżują pociągami i muszą się ścierać z rzeczywistością, oczekując na spóźniony transport powinni skorzystać z możliwości rekompensaty.



  1. Kim jest nowy Rzecznik Praw Dziecka? Ukończył prawo kanoniczne, chce kar dla 10-latków
  2. Gdynia: Ksiądz pedofil zniszczył życie tym dzieciom! Kara dla niego to jakaś kpina
  3. Anna Lewandowska przyznała się do koszmaru. Chce ukarać ludzi, którzy ją skrzywdzili
  4. Jestem brzydka. Wyznanie Hani: „Mój chłopak uważa, że jestem brzydka. Powiedział tak swojemu ojcu”
  5. Znaki zodiaku, które mają najlepsze maniery. Czy potrafisz się dobrze zachować?
Następny artykuł