Youtube to już dziś kolosalne pieniądze i pełnoetatowa praca. Lokowanie produktów przynosi wyborne zyski, choć grupa youtuberów, którzy mogą liczyć na intratną współpracę nie jest aż tak duża jakby mogło się wydawać. Tylko ci najbardziej popularni otrzymują oferty. Inni muszą się zadowolić raczej kiepskimi zyskami z reklam na filmach.

Jednym z najbardziej obrotnych youtuberów jest Cyber Marian, który zarabia wyborne pieniądze na lokowaniu produktów. Ma niecałe 600 000 subskrypcji, a ujawnił stawki. Można tylko domyślać się ile zarabiają najpopularniejsi twórcy, którzy mają po 2 miliony subów. W rozmowie z serwisem Innpoland Cyber Marian mówi:

– Lokowanie produktu? To są bardzo różne kwoty, zależą od wielu czynników, stopnia zaawansowania produkcji czy elementów kampanii, ale cennik zaczyna się od kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Youtuber mówi, że zanim doszedł do takiej wyceny, przez długi czas funkcjonował w branży i poznawał stawki za zasięgi w mediach.

– Biznes na Youtubie to nie żyła złota, a platyna. Odsłony to śmieszne pieniądze. Tak samo jak gadżety. Prawdziwe pieniądze są na akcjach partnerskich. Codziennie przychodzi mailem kilka propozycji firm, które chcą, żeby Cyber Marian je promował – komentuje Cyber Marian.

Youtuber przekonuje, że stroni od tematów politycznych oraz religijnych, ponieważ nie interesuje się polityką. Twierdzi również, że nie robi interesów z bankowcami, ponieważ „nie mają oni poczucia humoru”.

Polub fanpage pluralistycznego, bezstronnego portalu:

...

Zobacz również