Lidl wygrał, Biedronka poddaje się w Polsce. Będziecie tęsknić?

Lidl wygrał, Biedronka poddaje się w Polsce. Będziecie tęsknić?

Lidl przebił Biedronkę. Według oficjalnych danych podanych przez Instytut Monitorowania Mediów w ostatnim czasie wyraźnie dało się zauważyć wzrost jednej z sieci handlowych, na niekorzyść drugiej. Obie jednak przeżywają prawdziwy kryzys.

Lidl w ostatnich miesiącach wydał dużo więcej pieniędzy na reklamę w mediach tradycyjnych, niż Biedronka. Obie te sieci rywalizują ze sobą od dawna, jednak zazwyczaj to kultowa "Biedra" była na prowadzeniu. Teraz spadła aż na 5 miejsce - więcej reklam tworzą kolejno Media Expert, Euro RTV AGD i Neonet. Skąd ta nagła zmiana?

Lidl i Biedronka podupada? Obie sieci mają poważne problemy

Choć mogłoby się wydawać, że Lidl korzysta na upadku konkurencji, obie te sieci mają w ostatnim czasie poważne problemy. Zakaz handlu w niedzielę, wprowadzony kilka miesięcy temu, mocno odbił się na zyskach obu firm. Jeszcze w czerwcu zarówno Lidl, jak i Biedronka, prowadziły kampanię, która miała zachęcić klientów do zmiany nawyków i między innymi większych zakupów w soboty przed niedzielą niehandlową. Działania te nie przyniosły jednak większych skutków, a sieci handlowe rezygnują z dalszej tak agresywnej promocji. W czerwcu wydatki Lidla na reklamy przekraczały 55 mln. złotych. W kolejnym miesiącu na ten cel przekazali "zaledwie" 33,5 mln. Podobnie spadły koszty kampanii Biedronki. W czerwcu przeznaczono tam na reklamy aż 29 mln zł, w lipcu natomiast niecałe 15 mln zł. Reklamy zarówno Lidla, jak i Biedronki, do tej pory bardzo mocno wbijały się w pamięć odbiorców. Będziecie za nimi tęsknić?



  1. Właśnie wybuchł kryzys walutowy! WSZYSCY Polacy stracą pieniądze
  2. Niespodziewany zwrot akcji, Morawiecki nie wie co się dzieje. Wszystko nagle legło w gruzach
  3. WAŻNE! Polscy emeryci powinni dostawać nawet o 3 tysiące złotych więcej
  4. Rzucili szczeniakiem o podłogę, połamali mu kręgosłup. Niestety, to nie koniec gehenny
Następny artykuł