Jaki sok dla cukrzyka? Trzeba uważać

Jaki sok dla cukrzyka? Trzeba uważać Źródło: pixnio/pics_pd

Jaki sok dla cukrzyka? W latach 1986-2000 liczba diabetyków wzrosła o ponad 100%! To nie koniec, liczba ta ciągle rośnie i według estymacji IDF, liczba cukrzyków wzrośnie o ponad 11% do 2025 roku.

Dramatyczny wzrost cukrzyków

Liczba cukrzyków na całym świecie wciąż rośnie. W Polsce w XX w. liczba diabetyków wzrosła dwukrotnie. Polska znajduje się w pierwszej dziesiątce państw, gdzie wśród społeczeństwa występuje największa nietolerancja glukozy. Z badań Światowej Federacji Diabetologicznej wynika, że do 2025 liczba osób chorych na cukrzycę zwiększy się z 9 do 11%. 

Badacze informują o tym, że ponad 2,5 mln z nas jest diabetykami, z czego ponad 1,25 mln osób nawet tego nie wie. Z największym problemem spotkali się Amerykanie, gdzie na przestrzeni ostatnich 50 lat liczba chorych 15-krotnie się zwiększyła. Powodem jest błędnie zinterpretowana dieta. Do 1961 roku typowy mieszkaniec Stanów Zjednoczonych przyjmował około 375 gramów węglowodanów. W tamtym okresie chorowały dwie osoby na sto. Obecnie w USA chorych na cukrzycę jest 33.3% całej populacji. 

Jaki sok dla cukrzyka - walka z chorobą

Jaki sok dla cukrzyka? Bardzo ważna jest dieta, świeże warzywa znacząco redukują poziom cukru we krwi. Warto zauważyć, że o wiele lepszym rozwiązaniem jest spożywanie soków, aniżeli warzyw, ponieważ o wiele lepiej przyswajamy formę płynną. Dlatego warto włączyć do swojej diety kilka produktów, m.in. orzechy, czosnek, cynamon czy kiełki. Te ostatnie mają znacząco więcej zdrowotnych substancji, niż ich już rozwinięta forma. Kiełki brokuła są zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem, ale równie dobrze można sięgnąć po kiełki ciecierzycy czy soi. Poniżej przedstawiamy idealną i pyszną propozycję na zdrowotny sok.

  • garść kiełków brokułu
  • kilka gałązek natki pietruszki
  • około 10g orzechów włoskich
  • szklanka mleka sojowego

Warto pamiętać, że w przypadku cukrzycy dobrym rozwiązaniem jest trening na siłowni. Z badań wynika, że ćwiczenia aerobowe podnoszą wrażliwość na insulinę o ponad 20%! Podnosząc dodatkowo ciężary jesteśmy w stanie osiągnąć wynik prawie 80%! Nie zapominajmy o dziennej dawce witamin, obniżają ciśnienie krwi i zwalczają stres. Dzięki ćwiczeniom nie tylko zadbamy o swoje zdrowie, ale także znacząco poprawimy swoją sylwetkę.

Źródło: Terapia Sokami

Następny artykuł