Jak obniżyć cholesterol? Nie trzeba odmawiać sobie ulubionego jedzenia

Jak obniżyć cholesterol? Nie trzeba odmawiać sobie ulubionego jedzenia Źródło: thebluediamondgallery.com/Nick Youngson

Jak obniżyć cholesterol? Nie jest koniecznością rezygnacja z ulubionych produktów spożywczych. Ujawniamy zasady obowiązujące przy jego wysokim stężeniu we krwi.

Jak obniżyć cholesterol? Cholesterol to nic innego jak tłuszcz, który jest obecny w naszym organizmie i w krwi, Ta substancja jest potrzebna do funkcjonowania całego naszego organizmu, jednak jej nadmiar prowadzi do bardzo groźnych powikłań.

Cholesterol to główna przyczyna zawałów, które tak często dotykają osoby w starszym wieku. To także równia pochyła do bycia ofiarą udaru lub miażdżycy. To najczęściej śmiertelne choroby, w najlepszym wypadku pozostaje poleganie na lekarzach i farmaceutykach do końca życia.

Jak rozpoznać podwyższony cholesterol w organizmie?

Cholesterol nie daje żadnych nagłych i poważnych objawów. Najlepszym sposobem jest wykonanie badania krwi pod katem profilu lipidowego - jak na dłoni pokaże, czy jest się czym martwić. Zanim umówimy się do lekarza do myślenia powinny nam dać takie objawy jak brak energii, ospałość, zawroty głowy, nawracające się bóle nóg. Najbardziej charakterystycznym objawem są złogi cholesterolowe pod postacią żółtych "kępek" pod oczami i na powiekach.

Sposób babci na obniżenie cholesterolu

Ratunku możemy szukać tradycyjnie w ziołach. Nasze babcie doskonale się na tym znały! Gdy jeszcze nie było odpowiednich farmaceutyków polegały na tym, co rosło w ogródku i na łąkach. Powracająca moda na starodawne sposoby pozwala nam poszerzyć wiedzę w temacie dodatków do codziennej diety.

Podstawą jest czosnek! Ten aromatyczny dodatek do mięs i sosów jest prawdziwym pogromcą cholesterolu. Jego działanie jest bardziej powszechne niż nam się zdaje - zawarta w świeżych ząbkach między innymi allina działa przeciwzapalnie, detoksykująco i antybakteryjnie. Oprócz tego to świetne źródło błonnika.

Len to źródło zdrowych tłuszczy i błonnika. Posiada działanie podobne do czosnku. Spożywanie lnu w postaci nasion lub oleju, na przykład do ulubionej sałatki, pomaga zmniejszyć wysoki poziom cholesterolu. Len genialnie zapobiega chorobom sercowym i miażdżycy.

Czarnuszka, tak ostatnio modny dodatek do hummusów i pieczywa, jest dobrze znana od dobrych kilku tysięcy lat. Te niepozorne nasiona zatrzymują powstawanie ognisk miażdżycowych i zapobiegają stwardnieniu tętnic.

Ostropest plamisty to niedoceniana roślina, która ma kojący wpływ głównie na wątrobę. Dzięki temu narząd może łatwiej pozbywać się toksyn, a związku zawarte w ostropeście poprawiają pracę jelit.

Źródło: apteline

Następny artykuł