Co się dzieje? NAJPOPULARNIEJSZY sklep z ubraniami zamyka 160 placówek

Co się dzieje? NAJPOPULARNIEJSZY sklep z ubraniami zamyka 160 placówek Źródło: Fot. Wikipedia

H&M jest obecnie jednym z najpopularniejszych sklepów odzieżowych w Polsce, ale i innych europejskich krajach. Jak jednak donoszą media, właściciele sieci w najbliższym czasie planują zamknięcie 160 placówek, co niezwykle zaskoczyło klientów. Dla niektórych konsumentów mamy jednak także inne, raczej dobre informacje.

H&M znaleźć można obecnie w większości polskich centrów handlowych. W 2018 roku na całym świecie funkcjonowało łącznie  aż 4.433 placówek sieciówki. Ten stan rzeczy ma jednak już wkrótce ulec szybkiej i stanowczej zmianie.

Masowe zamknięcia sklepów H&M w Europie

Jak poinformowali przedstawiciele America Retail, właściciele H&M planują w tym roku zamknąć aż 160 sklepów marki. Do wygaszenia wybrane zostały te placówki, które najpewniej notowały najgorsze wyniki sprzedaży. Znajdują się one przede wszystkim na terytorium Europy. Ze Starego Kontynentu zniknie według mediów około 50 sklepów pod doskonale znanym konsumentom szyldem. Co ciekawe, na świecie powstanie jednak 335 nowych lokalizacji należących do spółki. Będą to nie tylko sklepy H&M (240 miejsc), ale także Cos, & Other Stories, Weekday, Monki, Arket czy Afound chains (łącznie 95 miejsc). Niektórych z nich wciąż próżno jednak szukać w Polsce, co może jeszcze długo się nie zmienić. Jak się bowiem okazuje, większość nowych placówek zostanie stworzona poza krajami Starego Kontynentu oraz Stanami Zjednoczonymi. Przypomnijmy, że w zeszłym roku doszło do podobnych przetasowań. Wtedy przedstawiciele sieci tłumaczyli, że nie poradzili sobie w sposób wystarczający z dostosowaniem się do nowych wymagań rynkowych. - W sklepach porównywalnych H&M, wyniki były słabe na wielu naszych dużych, dojrzałych rynkach. To odzwierciedla zmianę na rynku z offline do online. Musimy też powiedzieć, że nie poprawialiśmy jakości robienia zakupów tak szybko, jak tego oczekują klienci - powiedział w wywiadzie dla Reuters prezes firmy będącej właścicielem H&M Karl-Johan Persson na początku 2018 roku.



DALSZA CZĘŚĆ TEKSTU POD GALERIĄ

Klienci zdziwieni przetasowaniami w sieci H&M

Klienci nie są zbytnio zadowoleni ze zmian przewidywanych przez właścicieli H&M oraz pokrewnych marek. Oficjalna decyzja w tej kwestii miała już jednak zostać podjęta i będzie obowiązywała w najbliższej przyszłości. Czas pokaże, z jakim bilansem sklepów spółka zakończy trwający obecnie rok oraz w jaki sposób zmiany wpłynie to na wyniki sprzedaży. Dopiero doświadczenie może bowiem udowodnić, czy nowa strategia na zwiększanie swoich wpływów poza USA oraz państwami Europy rzeczywiście przyniesie pożądane zyski.
ZOBACZ TAKŻE NA PIKIO.PL:
  1. Edyta Górniak PORONIŁA?! Gwiazda wyjawiła bolesny SEKRET
  2. Jak mieszka Kinga Rusin? W takich LUKSUSACH mieszkają królowie!
  3. Wesele powinno być szczęśliwą chwilą. Niestety, te uroczystości zakończyła tragedia
  4. ZARA: klienci w panice, trwa gigantyczna wyprzedaż
  5. Nazwał Pawłowicz "zwierzęciem". Natychmiastowa reakcja Ziobry
  6. HGA Media – duży sukces firmy, szansa na karierę dla młodych
Źródło: Wiadomości Handlowe / Lelum Następny artykuł