Chorujesz na Hashimoto i nie wiesz co jeść? Ten jadłospis to dla ciebie strzał w dziesiątkę

Chorujesz na Hashimoto i nie wiesz co jeść? Ten jadłospis to dla ciebie strzał w dziesiątkę Źródło: Pexels/Adonyi Gábor

Choroba Hashimoto sprawia wiele trudności. Wiąże się ona z licznymi przewlekłymi dolegliwościami, ale także koniecznością wdrożenia odpowiedniej diety. Oto produkty, które warto wtedy spożywać.

Choroba Hashimoto to najczęściej spotykany rodzaj zapalenia ważnego gruczołu - tarczycy. Z zachorowaniem wiąże się wiele uciążliwych objawów jak na przykład wypadanie włosów, przewlekłe zmęczenie, bóle mięśni oraz problemy z pamięcią. Jej wystąpienia wiąże się z koniecznością znacznego pilnowania swojego zdrowia poprzez rezygnację z pewnych czynności, a także przestrzeganie odpowiedniej diety. Zwłaszcza dieta ma duże znaczenie dla natężenia objawów i rozwoju choroby.

Hashimoto: co można jeść?

Bardzo istotne dla osób chorych jest regularne spożywanie posiłków. Nie muszą być one obfite. Ważne, aby w ciągu dnia było ich około 4-5 (śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek i kolacja), a także aby spożywać je w podobnych godzinach. Warto także wyeliminować tłuszcze zwierzęce, a także cukry proste, gdyż główną cechą Hashimoto jest to, że przyczynia się do gwałtownego spadku metabolizmu i niską przemianą materii.

Dieta dla osób chorujących na Hashimoto powinna obejmować około 2 tysięcy kalorii dziennie. Muszą one jednak być starannie rozmieszczone w określonych produktach. Na śniadanie (pierwsze i drugie) warto wykorzystać takie produkty jak kasza gryczana lub jaglana, orzechy, owoce (na przykład banany, gruszka, jagody), a także surowe kurze jajka.

Na obiad można wykorzystać ryż i drób - risotto będzie doskonałym wyjściem. Warto wzbogacić je także o warzywa i zieleninę. Dobrym wyjściem będzie też ryba.

Podwieczorek i kolacja to czas gdy najlepiej spełni się łosoś, a także warzywa (cukinia, marchew). Dobrym wyjściem będzie też fasolka szparagowa. Podczas ostatnich posiłków w ciągu dnia warto pamiętać, by nie były ciężkostrawne.

Wszystkie te produkty należy odpowiednio rozłożyć w taki sposób, aby zachować proporcje (najbardziej obfitym posiłkiem powinien być obiad, zaś podwieczorek i drugie śniadanie w formie przekąski), wyliczając odpowiednią dawkę składników odżywczych. Można stosować zamienniki (na przykład indyk zamiast kurczaka). Jednak przede wszystkim powinno się pamiętać, by każdego dnia dostarczyć naszemu organizmowi odpowiednią ilość warzyw i owoców, które powinny powoli stawać się nieodłącznym elementem naszej diety.

źródło: Polki

Następny artykuł
Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj pikio.pl na: Google News