UDOSTĘPNIJ

To już pewne! Znane wszystkim w Polsce kanały telewizyjne będą… zamykane. Wszystko to przez działania jakie podejmie, podległa Prawu i Sprawiedliwości, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

Poprzez wysokie kary finansowe nakładane na nadawców, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów chcą doprowadzić do tego by pozbyli się oni części ze swoich kanałów lub chociaż zmienili ich profil.

Pojawiają się wiadomości o tym, że Prawo i Sprawiedliwość, planuje odłożyć pewną część zmian na rynku medialnym do kolejnej kadencji swoich rządów, gdyż projekt o dekoncentracji został zamrożony. Do ataku ruszyły jednak instytucje, których przedstawiciele zostali utworzeni z obecnej większości parlamentarnej, czyli Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

KRRiT już karze

Ten państwowy organ nałożył już 100 tyś zł. kary finansowej na Superstację za program Kuby Wątłego, w którym to miał on propagować mowę nienawiści i przemoc wobec dziennikarzy telewizji publicznej. KRRiT niestety nie przekonały tłumaczenia reportera, że miała to być parafraza wypowiedzi przychylnego władzy satyryka Jana Pietrzaka na temat opozycji. Pan Kuba twierdził, że miał na celu sprawdzenie tego, jak prawie taka sama mowa nienawiści wobec drugiego człowieka jest odbierana, kiedy uderza ona w nią samą.

Inni też napotkają na problemy

Niebawem na trudności napotkają też najwięksi zawodnicy. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bada już kanały tematyczne, które współpracują z Polsatem i TVN-em. Prezes tej instytucji poinformował, że w najbliższym czasie będzie zwracał baczną uwagę na pracę brokerów reklamowych, dowodzonych przez dwie największe stacje telewizyjne. Marek Niechciał, cytowany przez PAP powołuje się na przesłanki, że ten udział może przekraczać już 40 proc. i bezkonkurencyjnie wyprzedzać TVP.

Nie chodzi tutaj o kanały w zasięgu TVN i Polsat, lecz te, których czas reklamowy sprzedają brokerzy TVN Media (51 zewnętrznych stacji, m.in. Eleven Sports, telewizja WP czy AXN) i Polsat Media (47, w tym np. BBC Earth, Kino Polska, 13 Ulica, History czy Cartoon Network). Może stać się tak, że urząd ukarze brokerów tych dwóch największych stacji telewizyjnych lub po prostu zmusi ich do usunięcia z pakietów reklamowych pewnej części obsługiwanych stacji.

UOKiK stawia sprawę jasno

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na prawdę nie żartuje i świetnie pokazuje to aż 40 mln zł. kary, która została nałożona na Cyfrowy Polsat oraz Polkomtel za dwie kampanie reklamowe pakietów smartDOM i Power LTE. Można sobie wyobrazić, że takich kar będzie znacznie więcej. Teraz prywatne firmy na pewno kilka razy zastanowią się, zanim zaczną nadawać krytyczny materiał na temat partii rządzącej lub jakiekolwiek żarty z rządzącego ugrupowania w programie satyrycznym.

Szczególnie, że redakcje w telewizjach komercyjnych są majątkowo powiązane z brokerami reklamowymi lub daną firmą telekomunikacyjną, tak jak ma to się w przypadku Polsatu, który jest powiązany z Plusem. Skoro kary będą dotkliwe to być może wszystkie reformy całego rynku medialnego nie będą w ogóle potrzebne, a z czasem wrogo nastawione do rządu PiS media zbankrutują, a te trochę mniej krytyczne wcale nie będą zajmować się polityką lub po prostu zostaną wykupione przez którąś ze spółek Skarbu Państwa.

Podarte spodnie Prokopa, buty Ziemca i u*** stół Durczoka - największe wpadki w polskiej telewizji [ZOBACZ!]


Kiedyś wzdychały do nich miliony Polaków... Jak wyglądają dziś?

Wspomóż pracę Pikio.pl
Jesteśmy jedynym dużym portalem informacyjnym, który NIGDY nie pobierał publicznych pieniędzy.
Dziękujemy!
Wesprzyj nas

Zobacz również