UDOSTĘPNIJ
fot. wikipedia.commons.com/Adrian Grycuk/World Economic Forum. swiss-image.ch/Photo by Sebastian Derungs

Jak informowaliśmy wcześniej, jedna z gazet wydawanych na polskim rynku napisała o rzekomym finansowaniu stowarzyszenie córki prezesa Trybunału Konstytucyjnego, Andrzeja Rzeplińskiego, przez amerykańskiego miliardera Georga Sorosa. Stowarzyszenie wydało właśnie oświadczenie w tej sprawie.

O Stowarzyszeniu 61 zrobiło się głośno w 2014 roku, kiedy w trakcie debaty prezydenckiej Bronisław Komorowski wykorzystał planszę z wydrukiem ze strony organizacji (mamprawowiedziec.pl). Oprócz tego prezydent kilkukrotnie wymieniał nazwę witryny. Wtedy okazało się, że w zarządzie stowarzyszenia zasiada jego córka. Mało osób zwróciło uwagę na fakt, iż Róża Rzeplińska została powołana na stanowisko prezesa przez Komorowskiego. Teraz jak przekonuje Gazeta Polska, okazuje się, że stowarzyszenie jest finansowane przez wywołującego kontrowersje miliardera, Georga Sorosa. Więcej o tym pisaliśmy tutaj.

Stowarzyszenie wydało właśnie oświadczenie, w którym odpowiada na zarzuty. Poniżej publikujemy jego pełną treść.

„Oświadczenie zarządu Stowarzyszenia 61 po publikacji w „Gazecie Polskiej”

W materiale „Gazety Polskiej” z 31 sierpnia 2016 r. redakcja zamieściła nieścisłe informacje.

1. „Do stowarzyszenia Róży Rzeplińskiej, córki prezesa Trybunału Konstytucyjnego, od lat płyną pieniądze George’a Sorosa” – informuje czasopismo. W rzeczywistości Stowarzyszenie 61, które prowadzi serwis MamPrawoWiedziec.pl, bierze udział w restrykcyjnych konkursach grantowych.

2. W 2016 r. środki dla Stowarzyszenia 61 przyznało Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (konkurs Funduszu Inicjatyw Obywatelskich) kierowane przez minister rządu Prawa i Sprawiedliwości, a nie, jak pisze „Gazeta Polska”, „za rządów PO”.

3. „Środki te zasilają konto zarówno organizacji, jak i samej Rzeplińskiej. Tylko w 2014 r. zarobiła ona na pracy w swoim stowarzyszeniu niemal 50 tys. zł” – podaje „Gazeta Polska”. Prezeska Stowarzyszenia pobiera wynagrodzenie w wysokości typowej dla pracowników warszawskich organizacji pozarządowych. Wynagrodzenie to wynosi miesięcznie ok. 4 tys. zł – to mniej niż średnia pensja stołecznego dziennikarza.

4. „Stowarzyszenie 61 większość pieniędzy wydaje na wynagrodzenia”. Wynagrodzenia w Stowarzyszeniu 61 otrzymują pracownicy, którzy tworzą największą i najbardziej rzetelną bazę danych o polskich politykach, m.in. przepisują oświadczenia majątkowe posłów, senatorów, europosłów, prezydentów miast, aby każdy miał do nich łatwy dostęp.

5. Maja Rzeplińska pracowała w Stowarzyszeniu 61 do 2015 r., Zofia Komorowska – nigdy. Zofia Komorowska nie była w zarządzie Stowarzyszenia 61, była natomiast członkinią Komisji Rewizyjnej organizacji. Stowarzyszenie 61 powstało 11 lat temu, zanim Bronisław Komorowski został prezydentem, a Andrzej Rzepliński sędzią Trybunału Konstytucyjnego. Dorośli ludzie nie odpowiadają za decyzje zawodowe swoich rodziców, tylko za własne.

Zespół MamPrawoWiedziec.pl od 11 lat mozolnie publikuje informacja na temat tego, kim są politycy i w jaki sposób realizują swój mandat. Nasza działalność przyczynia się tylko i wyłącznie do podnoszenia jakości życia publicznego w Polsce.

Zarząd Stowarzyszenia 61
Róża Rzeplińska
Jan Bazyl
Tomasz Kapliński”

Polub fanpage pluralistycznego, bezstronnego portalu o polityce i społeczeństwie :

Wspomóż pracę Pikio.pl
Jesteśmy jedynym dużym portalem informacyjnym, który NIGDY nie pobierał publicznych pieniędzy.
Dziękujemy!
Wesprzyj nas

Zobacz również