UDOSTĘPNIJ
fot. pixabay / super express

Bezprecedensowy wyrok zapadł w ostatnią środę w sprawie tzw. afery futrzanej. Jeden z tabloidów wydawanych na polskim rynku będzie musiał zapłacić ogromną sumę i przeprosić w niespotykany dotąd sposób.

W 2013 narzeczona Roberta Janowskiego, Monika Głodek (dziś jest już jego żoną) oraz żona byłego ministra sportu Mirosława Drzewieckiego, Janina Drzewiecka zostały aresztowane za kradzież (dzisiaj już wiemy, że kobiety są niewinne) w jednym z luksusowych sklepów na Florydzie w USA.

Jak naturalnie bywa w takich przypadkach, tabloidy wydawane na polskim rynku zaczęły rozpisywać się na temat całej sprawy, często dodając zmyślone fakty dla podbicia sprzedaży. Jednym z tabloidów, który przekroczył wszelkie granice był Super Express podający rzekome fakty, które jak się później okazało nigdy się nie wydarzyły.

Kobiety podały kilka tabloidów do sądu i właśnie w ubiegłą środę zapadł wyrok (nieprawomocny) w ich sprawie. Reprezentujący oskarżane o kradzież celebrytki Roman Giertych pochwalił się swoim sukcesem na jednym z portali społecznościowych.

Tabloid będzie musiał wypłacić 150 tysięcy złotych odszkodowania oraz – co jest naprawdę niespotykane w sprawach tego typu w Polsce – publikować przeprosiny na pierwszej stronie codziennie przez 30 dni.

 – W dniu dzisiejszym Sąd Okręgowy w Warszawie nakazał na pierwszej stronie (całej) przeprosiny dla Moniki Janowskiej (żony Roberta Janowskiego) za zmyślenie afery futrzanej. Przeprosiny mają zostać umieszczone przez kolejnych 30 dni. Pod tytułem gazety reszta strony pierwszej ma zostać zastąpiona przeprosinami. Również portal se.pl ma na pierwszej stronie przez 30 dni przepraszać żonę dziennikarza. Nadto Sąd zasądził 150 tysięcy zadośćuczynienia oraz koszty procesu – poinformował Giertych.

W sprawie zabrał również głos redaktor naczelny Super Expressu, który zapowiedział, że jego gazeta się nie poddaje i będzie walczyć dalej o „sprawiedliwość”.

 – To absolutnie skandaliczny wyrok, który jest próbą zakneblowania prasy i cenzury prewencyjnej – powiedział w rozmowie z portalem Wirtualne Media, Sławomir Jastrzębowski.

To już trzeci wyrok w tej sprawie. Wcześniej portale „Pudelek” oraz „FAKT” zostały ukarane przez sąd i zobowiązane do przeprosin oraz wypłacenia odszkodowania. Ich kary były jednak o wiele mniejsze.

Polub fanpage pluralistycznego, bezstronnego portalu:

bh, źródło: wirtualne media

Wspomóż pracę Pikio.pl
Jesteśmy jedynym dużym portalem informacyjnym, który NIGDY nie pobierał publicznych pieniędzy.
Dziękujemy!
Wesprzyj nas

Zobacz również