UDOSTĘPNIJ
fot. Pexels

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów dopatrzył się niesprawiedliwości w praktykach Credit Agricole Bank. Wątpliwości budzą zmiany postanowień umownych i system e-bankowości.

Bank nie informował swoich klientów wystarczająco rzetelnie na temat zmian wprowadzanych w umowach. W wiadomościach, które otrzymywali, brakowało określenia podstaw prawnych oraz okoliczności.

W takiej sytuacji konsument nie wiedział, czy np. zmiana wysokości opłaty za wypłatę gotówki z bankomatu, którą wprowadził bank, była przewidziana w regulaminie – czytamy w komunikacie UOKiK.

Ponadto wątpliwości urzędu wzbudził system e-bankowości. Nie posiadał on cech trwałego nośnika. Informacje do swoich konsumentów banki powinny wysyłać np. w formie listu czy wiadomości e-mail.

Wewnętrzny system e-bankowości stosowany przez bank nie posiada obecnie cech trwałego nośnika i nie może on stanowić jedynego kanału do przesyłania konsumentom informacji o planowanych modyfikacjach w wykonywanych umowach – informuje urząd.

Konsumenci, którzy zostali w ten sposób poinformowani o zmianach w umowach, otrzymają rekompensatę. Nie zapłacą za wypłacanie gotówki w kraju i za granicą. Bank ma również zaproponować im zawarcie aneksów do umów.

W efekcie zmiany sygnalizowanie w latach 2013-2015 nie będą konsumentów obowiązywać, a bank rozliczy się z nimi z pobranych opłat i prowizji od wprowadzenia określonej zmiany, aż do momentu zawarcia aneksu – czytamy w komunikacie.

źródło: TVN24BIS

Wspomóż pracę Pikio.pl
Jesteśmy jedynym dużym portalem informacyjnym, który NIGDY nie pobierał publicznych pieniędzy.
Dziękujemy!
Wesprzyj nas

Zobacz również