UDOSTĘPNIJ
fot. youtube Aleksander Kwaśniewski

Wojna tak zwanej opozycji totalnej z Prawem i Sprawiedliwością jest widoczna nie tylko na salach plenarnych i marszach. Widać ją także w mediach. Większość tytułów nie stwarza nawet pozorów obiektywności i otwarcie wspiera jedną ze stron.

Poznaliśmy dane dotyczące sprzedaży tygodników w październiku 2016 roku. Jeszcze rok temu w zestawieniu królował Newsweek ze średnim jednorazowym nakładem 209 126 egzemplarzy i sprzedażą ogólną na poziomie 130 257. Od tego czasu tygodnik Tomasza Lisa zanotował dramatyczny spadek o aż 17,13%.

Średni jednorazowy nakład Newsweeka wynosił w październiku tego roku 165 552 egzemplarzy, a sprzedaż ogólna uplasowała się na poziomie 107 941. W rankingu najlepiej sprzedających się tygodników spadł o dwie pozycje, na trzecie miejsce. Liderem zestawienia jest obecnie katolicki „Gość Niedzielny”, a drugie miejsce zajmuje tygodnik opinii „Polityka”.

Z czego wynika tak dramatyczny spadek „Newsweeka”. Ciężko stwierdzić jednoznacznie. Niektórzy wskazują, że może mieć to związek z postępującą radykalizacją tygodnika. Jego coraz ostrzejszy i zdecydowanie antyrządowy charakter świetnie obrazują poniższe okładki. „Newsweek” nigdy natomiast nie był w tym temacie zbyt delikatny. 

 

Wspomóż pracę Pikio.pl
Jesteśmy jedynym dużym portalem informacyjnym, który NIGDY nie pobierał publicznych pieniędzy.
Dziękujemy!
Wesprzyj nas

Zobacz również