UDOSTĘPNIJ

Czesi i Słowacy wyrolowali Jacka Kurskiego i dobili jego ambitny projekt stworzenia telewizji Grupy Wyszehradzkiej. Czeska telewizja publiczna ČT oraz słowacka RTVS wycofały się z inicjatywy, z którą wiązano wielkie nadzieje i nie są już zainteresowane współpracą. Poparcie zostało wycofane i najprawdopodobniej nic już tego nie zmieni. Znamy przyczyny. 

V4 TV miała wystartować w 2018 roku, ale TVP została a lodzie. Projekt nie ma już sensu, bo nie widać możliwości zmiany decyzji przez czeską ČT i słowacką RTVS. Teoretycznie ze współpracy oficjalnie nie wycofali się Węgrzy, ale nie mają już z czego rezygnować, bo V4 TV nie powstanie bez udziału Czechów i Słowaków. Polski projekt upadł z różnych powodów.

Czeskie media twierdzą, że oba państwa były zainteresowane projektem, ale przyczyną rezygnacji był „antyrosyjski i antyeuropejski charakter polskiego projektu”. TVP odniosło klęskę, bo oba państwa przeanalizowały obecną linię redakcyjną stacji i koncept na nową telewizję. Czeski rząd nie zamierza brać udziału w takim przedsięwzięciu i nie wyraził zgody na zaangażowanie w projekt, mimo wcześniejszego zainteresowania. Słowacy również mówią „nie”, choć początkowo deklarowali co innego. Oba państwa nie zgadzają się na inwestycję w, jak to nazywają, „antyrosyjską i antyeuropejską tubę propagandową” Jacka Kurskiego.

V4 TV miała nadawać w wysokiej rozdzielczości w języku angielskim i być głosem regionu słyszanym przez świat, również online. Zaplecze mieli tworzyć specjaliści z wszystkich krajów Grupy Wyszehradzkiej. Ambitny projekt nie ma szans powodzenia we współpracy jedynie z Węgrami o czym zdają sobie sprawę władze TVP.

 

Wspomóż pracę Pikio.pl
Jesteśmy jedynym dużym portalem informacyjnym, który NIGDY nie pobierał publicznych pieniędzy.
Dziękujemy!
Wesprzyj nas

Zobacz również