UDOSTĘPNIJ

Telewizja Publiczna wielokrotnie już była oskarżana o manipulowanie informacjami i szerzenie propagandy. Tym razem za pomocą Twittera, publicznego nadawcę skrytykowała także ambasada Szwecji.

Wszystko rozbija się o niedawny materiał „Wiadomości” na temat stosunku Szwedów do uchodźców. W „Wiadomościach” TVP przedstawiono sondę, przeprowadzoną przez szwedzką prawicową stronę Nyheteridag.se. Wynika z niej, że „solidarność z polskimi władzami wyraziło 97 procent spośród ponad 8 tysięcy głosujących”.

Chodzi oczywiście o decyzję polskich władz o nieprzyjmowaniu uchodźców. Problem polega na tym, że portal zrzesza głównie czytelników prawicowych. Jak komentują internauci, powoływanie się na wyniki sondy przeprowadzonej akurat na tej stronie, „to prawie tak, jakby telewizja BBC powołała się na sondę na stronie Frondy”.

Ambasada Szwecji ostro zareagowała. Na oficjalnym koncie w portalu społecznościowym Twitter pojawił się post z linkiem prowadzącym na stronę ambasady. Pojawił się tam artykuł opisujący badania Eurobarometru. Z tych wynika, że ponad 75% Szwedów jest za przyjmowaniem uchodźców z bliskiego wschodu, a ponad 90% chce im pomagać także na inne sposoby.

Nie wstyd wam towarzysze z Wiadomości TVP? Ambasada Szwecji kolejny raz prostuje wasz zmanipulowany materiał – skomentował ironicznie dziennikarz Gazety Wyborczej Wojciech Karpieszuk.

fot. twitter.com/AmbSzweWarszawa
Wspomóż pracę Pikio.pl
Jesteśmy jedynym dużym portalem informacyjnym, który NIGDY nie pobierał publicznych pieniędzy.
Dziękujemy!
Wesprzyj nas

Zobacz również