Ogromna awaria w mBanku. Wydatki były księgowane podwójnie
Klienci mBanku przeżyli chwile grozy, kiedy sprawdzali wczoraj salda swoich kont. Wiele osób ze zdziwieniem spostrzegło, że brakuje im pieniędzy. Podczas gdy gorączkowo dopytywali o to, gdzie są ich fundusze, pracownicy placówki walczyli z ogromną awarią.
Wczoraj po zalogowaniu się na konto mBanku, wielu klientów placówki spostrzegło, że saldo ich konta się nie zgadza. Zaniepokojeni użytkownicy próbowali wyjaśnić sprawę, a w sieci pojawiło się wiele rozgoryczonych komentarzy. Bank wydał w końcu oficjalny komunikat, dotyczący tych problemów.
mBank walczył z poważną awarią systemu
Osoby, które swoje pieniądze lokują na kontach w mBanku i dokonały w ostatnich dniach płatności kartą, online lub wypłacały środki z bankomatu, mogły zauważyć niezgodność salda konta z wykonana operacją. Wszystko za sprawą błędu, który podwójnie księgował wypłaty z konta.
Zaniepokojeni klienci banku próbowali wyjaśnić sprawę na infolinii placówki, ta jednak przez wiele godzin nie działała. W mediach społecznościowych pojawiło się wiele zirytowanych wpisów, dotyczących tej niecodziennej sytuacji.
- Mało zawału nie dostałam. Ponad 600 zł zniknęło mi z konta. Nie można się nigdzie dodzwonić, żeby złożyć reklamację! Czat nie działa! Żenada. Kiedy odzyskam pieniądze?! 15 lat mam konto w tym banku i nigdy czegoś takiego nie przeżyłam. Ostatnio ciągle coś się dzieje - napisała jedna z internautek na profilu facebookowym mBanku.
- Infolinia nie działa, czat nie działa, a mi zawinęli 500 złotych z konta. Może łaskawie jakiś komunikat dacie, gdzie są nasze pieniądze? - gorączkował się kolejny klient banku, cytowany przez portal „Money.pl”
W końcu kilka minut przed godziną 22:00 przedstawiciele banku potwierdzili w oficjalnym komunikacie, że doszło do błędu. mBank zapewnił klientów, że trwają prace mające na celu usunąć awarię, a pieniądze wrócą na ich konta tak szybko, jak będzie to możliwe.
- Niektórzy z Was zobaczyli na swoich kontach podwójnie zaksięgowane płatności kartami. Przepraszamy za ten błąd. Pieniądze zwrócimy na Wasze konta automatycznie, najszybciej jak to możliwe - przekazali przedstawiciele mBanku.
Bank nie wyjawił jednak, co było przyczyną pojawienia się błędu oraz kogo dokładnie dotknął. We wtorek rano poinformowano natomiast, że sieć banków uporała się z awarią i rozpoczęła już zwracanie pieniędzy na konta poszkodowanych klientów.
- Aktualizacja, 16.02.2021, godz. 6:25. Właśnie rozpoczęliśmy proces zwracania pieniędzy - przekazano.
Artykuły polecane przez redakcję Pikio:
- Większość osób popełnia ten sam błąd. Kostki toaletowe zakłada się w inny sposób
- Bliscy matki, która zabiła synów w wieku 3 i 5 lat, nie wierzą w jej winę. Sądzą, że sama jest ofiarą, w domu miała ciężko
- Piotr Żyła nigdy nie był tak wściekły. Nie chciał odpowiadać na pytania dziennikarzy
Źródło: Money/Facebook