Ogromna awaria w mBanku. Wydatki były księgowane podwójnie

Autor Monika Majko - 16 Lutego 2021

Klienci mBanku przeżyli chwile grozy, kiedy sprawdzali wczoraj salda swoich kont. Wiele osób ze zdziwieniem spostrzegło, że brakuje im pieniędzy. Podczas gdy gorączkowo dopytywali o to, gdzie są ich fundusze, pracownicy placówki walczyli z ogromną awarią.

Wczoraj po zalogowaniu się na konto mBanku, wielu klientów placówki spostrzegło, że saldo ich konta się nie zgadza. Zaniepokojeni użytkownicy próbowali wyjaśnić sprawę, a w sieci pojawiło się wiele rozgoryczonych komentarzy. Bank wydał w końcu oficjalny komunikat, dotyczący tych problemów.

mBank walczył z poważną awarią systemu

Osoby, które swoje pieniądze lokują na kontach w mBanku i dokonały w ostatnich dniach płatności kartą, online lub wypłacały środki z bankomatu, mogły zauważyć niezgodność salda konta z wykonana operacją. Wszystko za sprawą błędu, który podwójnie księgował wypłaty z konta.

Zaniepokojeni klienci banku próbowali wyjaśnić sprawę na infolinii placówki, ta jednak przez wiele godzin nie działała. W mediach społecznościowych pojawiło się wiele zirytowanych wpisów, dotyczących tej niecodziennej sytuacji.

- Mało zawału nie dostałam. Ponad 600 zł zniknęło mi z konta. Nie można się nigdzie dodzwonić, żeby złożyć reklamację! Czat nie działa! Żenada. Kiedy odzyskam pieniądze?! 15 lat mam konto w tym banku i nigdy czegoś takiego nie przeżyłam. Ostatnio ciągle coś się dzieje - napisała jedna z internautek na profilu facebookowym mBanku.

Miliony Polaków mogą zyskać nawet 760 zł, małżeństwa 1520 zł. Wystarczy odliczyć ulgę za internetCzytaj dalej

- Infolinia nie działa, czat nie działa, a mi zawinęli 500 złotych z konta. Może łaskawie jakiś komunikat dacie, gdzie są nasze pieniądze? - gorączkował się kolejny klient banku, cytowany przez portal „Money.pl”

W końcu kilka minut przed godziną 22:00 przedstawiciele banku potwierdzili w oficjalnym komunikacie, że doszło do błędu. mBank zapewnił klientów, że trwają prace mające na celu usunąć awarię, a pieniądze wrócą na ich konta tak szybko, jak będzie to możliwe. 

- Niektórzy z Was zobaczyli na swoich kontach podwójnie zaksięgowane płatności kartami. Przepraszamy za ten błąd. Pieniądze zwrócimy na Wasze konta automatycznie, najszybciej jak to możliwe - przekazali przedstawiciele mBanku.

Bank nie wyjawił jednak, co było przyczyną pojawienia się błędu oraz kogo dokładnie dotknął. We wtorek rano poinformowano natomiast, że sieć banków uporała się z awarią i rozpoczęła już zwracanie pieniędzy na konta poszkodowanych klientów.

- Aktualizacja, 16.02.2021, godz. 6:25. Właśnie rozpoczęliśmy proces zwracania pieniędzy - przekazano. 

Artykuły polecane przez redakcję Pikio:

Krystyna Janda mieszka w pałacu jak z bajki. Trudno uwierzyć, w jakich pławi się luksusachCzytaj dalej

Źródło: Money/Facebook

[EMBED-9]

Następny artykułNie przegap najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj pikio.pl na: Google News