Gino Rossi znika z polskiego rynku
Pixabay/jarmoluk
Irmina Jach - 16 Lutego 2021

Gino Rossi zamyka sklepy w Polsce. Nie ma odwrotu

Kolejna sieć odzieżowa wycofuje się z polskiego rynku z powodu problemów finansowych związanych z pandemią koronawirusa. Gino Rossi ogłosiło, że zamyka wszystkie sklepy stacjonarne w Polsce. To fatalna wiadomość dla wszystkich miłośników marki.

Lockdown związany z niekorzystną sytuacją epidemiologiczną w kraju przełożył się na spadek sprzedaży w branży odzieżowej i obuwniczej. Zamknięcie galerii handlowych wywarło wpływ nie tylko na właścicieli sklepów, ale także na producentów tekstyliów. Środki z tarczy antykryzysowej w wielu przypadkach okazały się niewystarczające.

Gino Rossi znika z polskiego rynku

Od pewnego czasu kolejne sieci ogłaszają wycofywanie się z polskiego rynku. Taką decyzję podjęły między innymi: Promod i Gatta. Teraz do grona marek, które już wkrótce nie będą dostępne w galeriach handlowych, dołączył Gino Rossi.

Wszystkie sklepy stacjonarne marki zostaną zamknięte. Nie oznacza to jednak, że konsumenci stracą dostęp do produktów sieciówki. Buty i torebki będą dostępne zarówno w sprzedaży internetowej, jak i w salonach obuwniczych CCC.

- Od niedawna stopniowo zamykane są butiki stacjonarne Gino Rossi. Jest to zgodne z przyjętym planem optymalizacji części offline biznesu. Dziś decyduje klient, a ten chce mieć szeroką ofertę i wybór. Ten format charakteryzuje się także wysokimi kosztami funkcjonowania, a dziś biznes musi patrzeć głównie na to, czy sklep po prostu na siebie zarabia- przekazał Karol Semik, dyrektor rozwoju marki CCC.

Wiemy jak mieszka Łukasz Szumowski. Zdjęcia pięknej okolicy robią wrażenieWiemy jak mieszka Łukasz Szumowski. Zdjęcia pięknej okolicy robią wrażenieCzytaj dalej

Główna siedziba Gino Rossi oraz fabryka należąca do marki znajdują się w Słupsku. Obecnie w Polsce znajduje się 40 sklepów marki. Sieć była obecna na krajowym rynku od 1992 roku. Spółka weszła na Giełdę Papierów Wartościowych w 2006 roku, a już rok później była wyceniana na 300 mln zł.

Problemy finansowe, które firma zanotowała przed dwoma laty, przyniosły stratę w wysokości 90 mln zł. To właśnie wtedy marka została przejęta przez CCC. Gino Rossi oferuje klientom produkty klasy premium, które cieszą się ogromną popularnością.

- W związku z dużą popularnością tej marki, znacznie poszerzyliśmy jej ofertę w sprzedaży online, zarówno na platformie eobuwie.pl, jak i również ccc.eu. Sprzedaż Gino Rossi na eobuwie.pl wzrosła rok do roku o 75 procent W 2020 roku była to siódma najpopularniejsza marka spośród ponad 500 dostępnych w ofercie - wyjaśnił Michał Zgiep, dyrektor działu produktu CCC.

- Mimo lockdownów zanotowaliśmy tu trzykrotny wzrost sprzedaży rok do roku. Hitem jesiennej oferty była kolekcja kapsułowa Soft Minimalizm, która wyprzedała się w ciągu kilku tygodni. Teraz, po otwarciu sklepów, Gino Rossi jest jednym z bestsellerów okresu wyprzedażowego - dodał.

Byliście klientami salonów Gino Rossi? Cieszycie się, że produkty tej marki będą dostępne w sklepie internetowym CCC?

Artykuły polecane przez redakcję Pikio:

Krystyna Janda mieszka w pałacu jak z bajki. Trudno uwierzyć w jakich pławi się luksusachKrystyna Janda mieszka w pałacu jak z bajki. Trudno uwierzyć, w jakich pławi się luksusachCzytaj dalej

Źródło: Gazeta.pl/Radio Zet

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj pikio.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News