Gino Rossi zamyka sklepy w Polsce. Nie ma odwrotu

Autor Irmina Jach - 16 Lutego 2021

Kolejna sieć odzieżowa wycofuje się z polskiego rynku z powodu problemów finansowych związanych z pandemią koronawirusa. Gino Rossi ogłosiło, że zamyka wszystkie sklepy stacjonarne w Polsce. To fatalna wiadomość dla wszystkich miłośników marki.

Lockdown związany z niekorzystną sytuacją epidemiologiczną w kraju przełożył się na spadek sprzedaży w branży odzieżowej i obuwniczej. Zamknięcie galerii handlowych wywarło wpływ nie tylko na właścicieli sklepów, ale także na producentów tekstyliów. Środki z tarczy antykryzysowej w wielu przypadkach okazały się niewystarczające.

Gino Rossi znika z polskiego rynku

Od pewnego czasu kolejne sieci ogłaszają wycofywanie się z polskiego rynku. Taką decyzję podjęły między innymi: Promod i Gatta. Teraz do grona marek, które już wkrótce nie będą dostępne w galeriach handlowych, dołączył Gino Rossi.

Wszystkie sklepy stacjonarne marki zostaną zamknięte. Nie oznacza to jednak, że konsumenci stracą dostęp do produktów sieciówki. Buty i torebki będą dostępne zarówno w sprzedaży internetowej, jak i w salonach obuwniczych CCC.

- Od niedawna stopniowo zamykane są butiki stacjonarne Gino Rossi. Jest to zgodne z przyjętym planem optymalizacji części offline biznesu. Dziś decyduje klient, a ten chce mieć szeroką ofertę i wybór. Ten format charakteryzuje się także wysokimi kosztami funkcjonowania, a dziś biznes musi patrzeć głównie na to, czy sklep po prostu na siebie zarabia- przekazał Karol Semik, dyrektor rozwoju marki CCC.

Wiemy jak mieszka Łukasz Szumowski. Zdjęcia pięknej okolicy robią wrażenieCzytaj dalej

Główna siedziba Gino Rossi oraz fabryka należąca do marki znajdują się w Słupsku. Obecnie w Polsce znajduje się 40 sklepów marki. Sieć była obecna na krajowym rynku od 1992 roku. Spółka weszła na Giełdę Papierów Wartościowych w 2006 roku, a już rok później była wyceniana na 300 mln zł.

Problemy finansowe, które firma zanotowała przed dwoma laty, przyniosły stratę w wysokości 90 mln zł. To właśnie wtedy marka została przejęta przez CCC. Gino Rossi oferuje klientom produkty klasy premium, które cieszą się ogromną popularnością.

- W związku z dużą popularnością tej marki, znacznie poszerzyliśmy jej ofertę w sprzedaży online, zarówno na platformie eobuwie.pl, jak i również ccc.eu. Sprzedaż Gino Rossi na eobuwie.pl wzrosła rok do roku o 75 procent W 2020 roku była to siódma najpopularniejsza marka spośród ponad 500 dostępnych w ofercie - wyjaśnił Michał Zgiep, dyrektor działu produktu CCC.

- Mimo lockdownów zanotowaliśmy tu trzykrotny wzrost sprzedaży rok do roku. Hitem jesiennej oferty była kolekcja kapsułowa Soft Minimalizm, która wyprzedała się w ciągu kilku tygodni. Teraz, po otwarciu sklepów, Gino Rossi jest jednym z bestsellerów okresu wyprzedażowego - dodał.

Byliście klientami salonów Gino Rossi? Cieszycie się, że produkty tej marki będą dostępne w sklepie internetowym CCC?

Artykuły polecane przez redakcję Pikio:

Krystyna Janda mieszka w pałacu jak z bajki. Trudno uwierzyć, w jakich pławi się luksusachCzytaj dalej

Źródło: Gazeta.pl/Radio Zet

[EMBED-9]

Następny artykułNie przegap najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj pikio.pl na: Google News