InPost paczkomat
Kai Kowalewski Kowa, CC BY-SA 3.0 , via Wikimedia Commons
Artur Łokietek - 22 Marca 2021

Od 1 kwietnia niespodziewana podwyżka w InPost

InPost niespodziewanie podnosi ceny swoich usług. Co ważne, większe koszta dosięgną nie tylko klientów biznesowych, ale również indywidualnych. Firma tłumaczy swoją decyzję czynnikami, przez które wzrósł ogólny koszt operacyjny.

Paczkomaty są w naszym kraju jednym z aktualnie najpopularniejszych sposobów na nadawanie przesyłek. Do tej pory były nie tylko w miarę tanie, ale praktycznie bezproblemowo przebiegał cały proces wysyłki, a także odbioru.

W Polsce znajduje się przeszło 9 tys. tego typu urządzeń, czym firma bezapelacyjnie wygrała z liczbą placówek Poczty Polskiej. Choć ta próbuje konkurować z gigantem branży wysyłkowej, jak na razie nic nie zapowiada tego, aby ktokolwiek miał strącić InPost z piedestału.

Nie zmienia to faktu, że najnowszy komunikat firmy wydaje się być niezbyt dobrą wiadomością dla wielu klientów zarówno biznesowych, jak i indywidualnych. Od 1 kwietnia podniesiona zostanie cena za nadawanie przesyłek za pomocą funkcji Szybkie Nadanie bądź za pośrednictwem aplikacji mobilnej.

Nowy cennik nie zapowiada się na szczególnie wyższy – ceny każdego gabarytu zostały podniesione o złotówkę. W ten sposób za gabaryt "A" (8×38×64 cm) zapłacimy 12,99 zł, gabaryt "B" (19×38 ×64 cm) – 13,99 zł, zaś gabaryt "C" (41×38×64 cm) – 15,49 zł.

Zamknięcie wszystkich sklepów? Rzecznik rządu o zaostrzeniu restrykcjiZamknięcie wszystkich sklepów? Rzecznik rządu o zaostrzeniu restrykcjiCzytaj dalej

Nowe ceny Paczkomatów InPostu. Będzie drożej

Wielu użytkowników Paczkomatów mogłoby zacząć zastanawiać się, skąd wynika dość niespodziewana decyzja? W końcu ciężko mówić o ewentualnych problemach finansowych firmy, która w ostatnim czasie święci same triumfy. Przyczyna jest jednak nieco inna.

- Wprowadzamy zmiany w cennikach usług InPost Kurier oraz InPost Paczkomaty 24/7. Podyktowane są one szeregiem inwestycji, jakich dokonaliśmy w 2020 roku, takich jak intensywny rozwój sieci paczkomatowej czy otwarcie drugiej Sortowni Centralnej, a także zaistnieniem istotnych czynników zewnętrznych, które wygenerowały wymierny wzrost kosztów operacyjnych po naszej stronie. Czynniki te to m.in.: inflacja, rosnące ceny energii elektrycznej, wzrost płacy minimalnej czy pandemia COVID-19 – czytamy w komunikacie.

Co ciekawe, wzrosną również ceny kurierów. W tym wypadku wiele zależy od liczby przesyłek, jakie zdecydujemy się nadać.

  • 1 przesyłka – 6,15 zł,
  • 2 przesyłki – 5,54 zł,
  • 3 przesyłki – 4,92 zł,
  • 4 przesyłki – 4,31 zł.

W przypadku 5 lub więcej przesyłek – nie zapłacimy nic.Usługa nadania Przesyłki Paczkomatowej poprzez kuriera jest wkalkulowana w cenę, jeżeli Nadawca jednorazowo zleci nadanie 5 (pięciu) i więcej Przesyłek Paczkomatowych, przy czym Przesyłki Paczkomatowe nadawane na podstawie aktualnego Regulaminu świadczenia usługi Paczkomaty 24/7 sumują się z Przesyłkami kurierskimi i Elementami Przesyłek towarowych nadawanymi na podstawie aktualnego Regulaminu świadczenia usług pocztowych i przewozowych przez lnPost Sp. z o.o.” – czytamy.

Wyższe ceny dosięgną także klientów biznesowych. Za przesyłkę o gabarycie A trzeba będzie zapłacić 9,44 zł (wcześniej 8,99 zł). Dla gabarytu „B” podniesiona zostanie z 10,19 zł do 10,80 zł, a paczka o gabarycie „C” podrożeje o 0,65 zł.

Artykuły polecane przez redakcję Pikio:

Krystyna Janda mieszka w pałacu jak z bajki. Trudno uwierzyć w jakich pławi się luksusachKrystyna Janda mieszka w pałacu jak z bajki. Trudno uwierzyć, w jakich pławi się luksusachCzytaj dalej

Źródło: fakt.pl

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj pikio.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News