Ilu weterynarzy działa w Polsce? W jakich województwach jest ich najwięcej? Analizujemy dane z bazy firm
Zarówno zwierzęta gospodarskie, jak i różne zwierzęta domowe potrzebują fachowej opieki, którą świadczą zwłaszcza gabinety weterynaryjne. Jak znaleźć informacje na ich temat i w jaki sposób odnaleźć weterynarza w swojej okolicy? Przydatna okaże się baza firm.
Ścieżka zawodowa weterynarza
Zawód lekarza weterynarii jest bez wątpienia bardzo wymagający dla zainteresowanych nim kandydatów, podobnie do innych kierunków medycznych. Przede wszystkim konieczne jest ukończenie trwających 5,5 roku studiów z zakresu medycyny weterynaryjnej.
Obowiązkowe jest także uzyskanie uprawnień w okręgowej izbie lekarsko-weterynaryjnej. To jednak nie koniec edukacji, ponieważ na lekarzy weterynarii czekają dodatkowe specjalizacje, pozwalające im rozwijać się w określonych kierunkach. Oczywiście perspektywy zawodowe nie kończą się na pracy w przychodni weterynaryjnej.
Weterynarze znajdują również zatrudnienie m.in. w ogrodach zoologicznych, ośrodkach badawczych czy ubojniach. Dla wielu z nich atrakcyjną i dochodową formą rozwoju jest założenie własnej przychodni lub kliniki weterynaryjnej. Wiąże się to jednak z koniecznością legitymowania się wskazanym stażem pracy.
Ile gabinetów weterynaryjnych działa w Polsce?
Łącznie w kraju czynne prawo do wykonywania zawodu weterynarza ma ok. 20 000 osób. Oczywiście nie wszystkie decydują się jednak na zakładanie własnej działalności gospodarczej i prowadzenie przychodni lub kliniki weterynaryjnej. Aż 10209 podmiotów świadczących usługi weterynaryjne można znaleźć w bazie firm ALEO.com.
Zdecydowana większość z nich to jednoosobowe działalności gospodarcze, w tym praktyki prywatne. Jednocześnie to stosunkowo niewielki wycinek całej branży medycznej. W kategorii usługi medyczne sklasyfikowano łącznie 251 337 podmiotów.
W którym województwie jest najwięcej weterynarzy?
Podobnie jak w przypadku innych rodzajów działalności gospodarczych, zdecydowanie najwięcej firm specjalizujących się w usługach weterynaryjnych działa w województwie mazowieckim: jest ich 1691. Drugie miejsce zajmuje województwo wielkopolskie – działa tam 850 przedsiębiorstw z tego sektora. Podium zamyka natomiast Śląsk z 666 podmiotami specjalizującymi się w weterynarii. Niewiele mniej zakładów działa na Dolnym Śląsku (612).
Jak znaleźć weterynarza w bazie firm?
Baza firm przydaje się nie tylko w bliższym przyglądaniu się konkretnym branżom czy strukturze gospodarczej wybranego regionu. Okazuje się niezwykle użyteczna w codziennym życiu, kiedy np. chcesz znaleźć kontakt do pobliskiej przychodni weterynaryjnej albo ustalić listę weterynarzy świadczących usługi w Twojej okolicy. Jak do nich dotrzeć?
● W oknie wyszukiwarki możesz wpisać frazę kluczową, np. „przychodnia weterynaryjna”, „weterynarz”, „klinika weterynaryjna”.
● Możesz również zastosować listę kategorii. Aby dotrzeć do weterynarzy, wybierz Usługi dla firm, a następnie przejdź do podkategorii Usługi weterynaryjne.
Wyszukiwanie podmiotów w Twojej okolicy jest możliwe dzięki filtrowi lokalizacyjnemu. Po prostu wskaż interesujące Cię województwo i kliknij przycisk „Zastosuj”.
Jakie informacje uda się ustalić dzięki bazie?
Pod względem formalnym poradnie czy kliniki weterynaryjne są oczywiście zwyczajnym przedsiębiorstwem. Oznacza to, że muszą również wywiązywać się ze wszystkich zobowiązań, podobnie do innych właścicieli działalności gospodarczych. W związku z tym, bazując na danych pobranych z kilku publicznych rejestrów, można ustalić wiele interesujących informacji na ich temat. Do najważniejszych z nich należą:
● Dane adresowe,
● Dane kontaktowe, w tym strona internetowa, numer telefonu, adres e-mail,
● Numer NIP, REGON, KRS (jeżeli dotyczy),
● Dane przedsiębiorcy,
● Informacje o statucie VAT,
● Numery kont bankowych widniejących w rejestrze VAT,
● Informacje o małżeńskiej wspólnocie majątkowej,
● Data rejestracji podmiotu gospodarczego,
● Powiązania osobowe i kapitałowe.
Ważną rolę – zwłaszcza w kontekście gabinetów weterynaryjnych – pełni sekcja opinii. Inne osoby, w tym np. klienci, którzy korzystali z usług lecznicy, mogą dzielić się w niej swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami z firmą. Dzięki temu można w szybki sposób, bez konieczności odwiedzania innych serwisów, dowiedzieć się więcej na temat dowolnej firmy.
Forma promocji gabinetu weterynaryjnego
Baza firm może stanowić również atrakcyjne narzędzie z perspektywy weterynarzy prowadzących własne gabinety. W profilu – poza danymi pochodzącymi z rejestrów i innych źródeł – istnieje również sporo miejsca, które każdy przedsiębiorca może indywidualnie uzupełnić.
Pozwala to na uzyskanie dobrze wyeksponowanej w Internecie reklamy. Uzupełnienie opisów może przekonać klientów do skorzystania z usług firmy oraz podkreślić profesjonalizm w kreowaniu wizerunku. Dodatkowe możliwości oferują sekcje zapytań ofertowych, katalogu produktów i usług oraz aukcji zakupowych. Dzięki nim można precyzyjnie docierać do klientów lub kontrahentów i dzięki temu zaoszczędzić sporo czasu i środków.
Artykuł Sponsorowany