Dlaczego warto założyć stronę internetową?
Jak wynika z raportu Interaktywnie.com, w 2021 już ponad 71% małych firm posiadało własną stronę internetową. Ze względu na liczne korzyści, które płyną z jej posiadania, liczba ta z pewnością będzie rosła. Jeśli nie chcesz zostać w tyle za konkurencją, Ty także powinieneś rozważyć stworzenie swojej firmowej witryny. O tym, dlaczego warto ją założyć oraz co charakteryzuje odnoszące sukcesy strony WWW, przeczytasz w poniższym artykule.
Dlaczego warto posiadać własną stronę WWW?
Niezależnie od tego, czy mówimy o prostej stronie internetowej z danymi kontaktowymi firmy, czy bardziej złożonej witrynie e-commerce, posiadanie firmowej strony WWW jest dziś niezbędne do prowadzenia działalności gospodarczej. Dlaczego jest to aż tak istotne? Oto tylko kilka korzyści, które płyną z posiadania własnej strony internetowej:
- Budowanie świadomości i wiarygodności marki
Na dzisiejszym, tak konkurencyjnym rynku bardziej niż kiedykolwiek ważne jest, aby Twój biznes był widoczny i rozpoznawalny. Dobrze zaprojektowana strona internetowa to świetny sposób, aby to osiągnąć. Potencjalni klienci będą mogli dowiedzieć się o Twojej firmie i jej działalności, a także przekonać się, że jesteś profesjonalnym, wiarygodnym przedsiębiorstwem.
- Dostęp do szerszego grona odbiorców
Jest to szczególnie ważne, jeśli Twoim rynkiem docelowym nie jest wyłącznie rynek lokalny. Dzięki stronie WWW każdy zarówno w Polsce, jak i poza nią, może dowiedzieć się o Twojej firmie i oferowanych przez Ciebie produktach lub usługach. Zwiększa to znacząco Twoje szanse na większy zarobek i poprawę rozpoznawalności.
- Zwiększona sprzedaż i liczba zapytań ofertowych
Jeśli witryna została zaprojektowana z myślą o konwersji, może być potężnym narzędziem do zwiększania sprzedaży i generowania leadów. Umieszczając na niej wyraźne wezwania do działania (przyciski call to action) i informacje kontaktowe, możesz zachęcić odwiedzających do wykonania kolejnego kroku i skontaktowania się z Tobą w sprawie Twoich produktów lub usług. Strona internetowa jest więc kanałem sprzedażowym, który jest dostępny dla klientów cały czas, 24/7. Dodatkowo, stosowanie skutecznych technik SEO pomaga w uzyskaniu wyższej pozycji w wynikach wyszukiwarek, co zwiększa prawdopodobieństwo tego, że znajdą Cię potencjalni klienci.
- Lepsza obsługa klienta
Strona internetowa to także doskonały sposób na poprawę jakości obsługi klienta. Udostępniając opcje takie jak zakładka FAQ (często zadawane pytania) oraz różne formy kontaktu, np. czater online, budujemy ich zaufanie względem firmy i nawiązujemy z nimi relacje. Ważne jest też, aby szybko i sprawnie odpowiadać na zapytania potencjalnych klientów.
- Zwiększenie efektywności
Strona WWW może pomóc w zwiększeniu efektywności wykonywania cyklicznych działań w firmie. Automatyzując takie zadania, jak umawianie wizyt czy zamawianie produktów, pracownicy będą mogli poświęcić swój czas na inne, równie istotne czynności.
- Budowanie pozytywnego wizerunku firmy
Strona WWW jest nierzadko pierwszym punktem styku klienta z firmą. Jest więc wirtualną wizytówką, która umożliwia przedstawienie odbiorcy najważniejszych informacji dotyczących przedsiębiorstwa oraz prezentacje oferowanych usług lub produktów.
Co powinna zawierać firmowa strona WWW?
Odpowiednie elementy zawarte na stronie internetowej nie tylko sprawiają, że staje się ona przyjazna dla użytkowników, ale ma także większe szanse na zdobycie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. To istotne, jeśli chcesz docierać do nowych odbiorców każdego dnia. Co więc charakteryzuje witryny odnoszące sukcesy na rynku?
- Wysokiej jakości treści i grafiki
Jest to jeden z głównych elementów, wpływających na odbiór witryny przez użytkownika. Odpowiednio przygotowane treści i grafiki mogą doprowadzić do konwersji – dokonania przez odbiorcę pożądanego działania w obrębie witryny (np. zapisu do newslettera). Teksty na stronie powinny być przejrzyste, czytelne i zgodne z zasadami SEO – powinny zawierać odpowiednie słowa kluczowe. Warto stosować również znaczniki HTML (nagłówki H1, H2, H3). Grafiki z kolei powinny posiadać odpowiednie atrybuty w postaci opisów ALT (tekstów alternatywnych), dzięki którym Google lepiej zrozumie tematykę witryny.
- Intuicyjna nawigacja
Użytkowanie Twojej witryny powinno być intuicyjne i proste. Jeśli chcesz, aby odbiorcy chętnie przeglądali Twoją stronę WWW, zadbaj o odpowiedni User Experience (UX) – zbiór wrażeń, których doświadcza internauta podczas interakcji ze stroną internetową. Jak sprawić, by strona była przyjazna i wygodna w użytkowaniu?
- Unikaj reklam i wyskakując okienek pop-up.
- Zadbaj o czytelne i przejrzyste menu.
- Umieść pole wyszukiwania na górze strony oraz zadbaj o ścieżkę breadcrumbs, czyli nawigację okruszkową.
- Stosuj przyciski CTA (call to action), takie jak ‘’Przejdź dalej’’, ‘’Kliknij tutaj’’.
- Odpowiadaj na zapytania klientów – stwórz zakładkę FAQ (najczęściej zadawane pytania) z gotowymi odpowiedziami.
- Zapewnij różne formy kontaktu, np. czat na żywo, dzięki któremu odbiorcy będą mogli szybko i wygodnie porozmawiać z firmowym konsultantem.
- Nowoczesny design
Kolejną kwestią jest atrakcyjny wygląd strony. Postaw na minimalizm. Zbyt dużo irytujących, nieestetycznych elementów może sprawić, że odbiorca zrezygnuje z interakcji z witryną. Wybierz przejrzysty i czytelny projekt oraz postaw na kolorystykę ściśle kojarzącą się z Twoją branżą. Przykładowo, jeśli zajmujesz się ubezpieczeniami lub oferujesz usługi finansowe, możesz wybrać kolor niebieski, który budzi zaufanie wśród odbiorców.
- Zabezpieczenie certyfikatem SSL
Strona powinna być również zabezpieczona certyfikatem SSL, co zapewni bezpieczeństwo przesyłanych w witrynie danych oraz ochroni ją przed wirusami i szkodliwym oprogramowaniem. Internauci są bardziej skłonni zaufać bezpiecznym witrynom i chętniej z nich korzystają, a Google lepiej je pozycjonuje.
- Technologia RWD, czyli responsywność witryny
Zastosowanie technologii RWD (Responsive Web Desing) sprawi, że witryna będzie responsywna – dopasowana do różnego rodzaju ekranów. Jest to szczególnie ważne, biorąc pod uwagę wzrost popularności urządzeń mobilnych, takich jak smartfony i tablety.
Kto tworzy profesjonalne strony internetowe?
Choć istnieją narzędzia umożliwiające samodzielne stworzenie strony internetowej, rynek pokazuje, że witryny odnoszące sukcesy to te, które zostały zbudowane przez profesjonalistów. Wynika to z konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy i doświadczenia w branży. Tutaj z pomocą przychodzą doradcy internetowi WeNet, którzy tworzą strony WWW na podstawie indywidualnych potrzeb klienta, oczekiwań odbiorców oraz wymagań wyszukiwarek internetowych. To jednak nie wszystko. Współpraca z zespołem specjalistów WeNet to także:
- unikalna domena i sprawny hosting w pakiecie,
- wsparcie dedykowanego opiekuna,
- zabezpieczenie witryny certyfikatem SSL,
- gwarancja stabilności i szybkości działania strony,
- zastosowanie technologii RWD – Twoja strona internetowa będzie dostępna na każdym urządzeniu!
Chcesz konkurować z liderami na rynku? Już dziś wejdź na WeNet.pl i skorzystaj z bezpłatnej wyceny, a wkrótce zostaniesz posiadaczem profesjonalnej strony internetowej, która zostanie uszyta na miarę Twoich potrzeb!
Artykuł Zewnętrzny