Taxify: Co to? Jak działa? Cennik

Autor Wiadomości Pikio - 31 Grudnia 2018

Taxify jest obecnie jedną z najbardziej popularnych opcji zastępczych dla taksówek. Każdego dnia korzystają z niej tysiące Polaków, ciesząc się licznymi promocjami oraz szybką i dokładną obsługą. Czym dokładnie jest jednak Taxify? Jak z niego korzystać oraz ile kosztuje? Czy warto zainstalować aplikację Taxify?

Taxify - co to? Jak i kiedy powstało?

Taxifypowstało w 2013 roku jako startup, mający w przyszłości stać się poważną konkurencją dla amerykańskiej firmy Uber oraz tradycyjnych taksówek. Firma została założona przez Estończyka, Markusa Villiga, który miał wówczas jedynie 19 lat. Chociaż początkowo twórcy chodziło głównie o ułatwienie transportu w Tallinie oraz Rydze, ostatecznie dzięki licznym inwestorom usługa rozprzestrzeniła się w 28 krajach świata oraz na 5 kontynentach. Co ciekawe, w Paryżu znaleźć już można także skutery elektryczne, które wypożycza się poprzez aplikację. Marka została nazwana Bolt, jednak wciąż działa pod kierownictwem zarządu Taxify.

Taxify - jak działa? Na czym polegają oceny?

Klienci mogą korzystać z Taxify poprzez aplikację pobieraną na telefon komórkowy. Podobnie działa to także w przypadku kierowców jeżdżących dla przedsiębiorstwa. Kiedy osoba chętna do zamówienia pojazdu otwiera aplikację, musi ustawić adres odbioru. Później wybiera za to cel, do którego chciałaby zostać dowieziona przez kierowcę. W aplikacji szybko wyświetla się cena danego przejazdu. Jeśli zostanie zaakceptowana przez klienta, Taxify wyszukuje kierowcę, będącego akurat w pobliżu. Kiedy ten zaakceptuje zlecenie, na ekranie zostaje wyświetlony przybliżony czas oczekiwania i mapa, aby można było zobaczyć, gdzie dokładnie się znajduje. Po dojechaniu na miejsce, kierowca musi w aplikacji zakończyć przejazd. Wtedy klient dostaje informację, często podpartą wiadomością e-mail, ile dokładnie pobrano z jego konta lub ile musi zapłacić w gotówce. Może także ocenić kierowcę, wybierając właściwą ilość gwiazdek. Osoba przewożąca drugą także ma możliwość jej ocenienia. Na tym zazwyczaj kończy się cały proces, jeśli w czasie jazdy nie dojdzie do różnego rodzaju przykrych sytuacji.

Taxify - w jakich miastach w Polsce działa?

Z usług Taxify można skorzystać w łącznie jedenastu dużych polskich miastach. Objęte usługą są:To właśnie tam jak na razie działa aplikacja, która już wkrótce pojawi się zapewne także w kolejnych miejscowościach.

Ile kosztuje Taxify?

Opłaty składają się z trzech czynników: opłaty podstawowej, opłaty za dystans oraz opłaty za czas przejazdu. W poszczególnych kategoriach ich wysokość prezentuje się następująco:Oczywiście klientów obowiązują także opłaty minimalne. W kategorii XL wynosi ona 20 zł, w pozostałych - 10 zł. Warto także zauważyć, iż w godzinach, kiedy zapotrzebowanie na kierowców jest największe, ceny idą w górę. Najlepiej jest więc obserwować zmieniające się dynamicznie kwoty. Niektórych klientów obowiązują także opłaty dodatkowe. Należą do nich między innymi kwoty doliczane za parking, w tym na przykład wjazd pod samo wejście na lotnisko. Poza tym nieco droższe okazują się przejazdy długodystansowe, gdyż po przekroczeniu danej odległości od miasta, w którym klient wsiadł do samochodu, obowiązuje dopłata wysokości 3 zł za każdy kilometr.

Taxify kody

Taxify od momentu wejścia do Polski proponuje klientom wiele promocji. Należy do nich zaliczyć czasowe zniżki procentowe, czy specjalne akcje tematyczne. W aplikacji można także wprowadzić kody, które gwarantują rabat. Klienci otrzymują je między innymi za polecenie aplikacji nowym użytkownikom, którzy także zyskują na tym odpowiednie zniżki.

Taxify anulowanie zlecenia

Przy anulowaniu zlecenia w Taxify często uiścić należy specjalną opłatę. Jak podano na stronie internatowej przewoźnika, wynosi ona 10 zł i występuje w dwóch sytuacjach: przy anulowaniu kursu po upływie 2 minut od zaakceptowania kursu przez kierowcę oraz anulowaniu kursu po dotarciu kierowcy na miejsce zamówienia.

Taxify za duża opłata

Czasami po otrzymaniu informacji o opłacie za przejazd klient orientuje się, że z jego konta pobrano zbyt wiele. Dzieje się tak z różnych przyczyn - błędu aplikacji, problemów z telefonem, wybrania przez kierowcę innej trasy, czy też wypadku. Jeżeli klient uważa, że doszło do pomyłki lub w czasie przejazdu wydarzyła się nieakceptowalna przez niego sytuacja, powinien skontaktować się z działem obsługi klienta. Można zrobić to za pośrednictwem aplikacji lub telefonicznie. Taxify sam do tego zachęca, aby móc niezmiennie podnosić jakość pełnionych usług.

Uber czy Taxify? Co jest tańsze i lepsze?

W tej kwestii zdecydowanie występuje doskonale znana wszystkim zasada - ilu klientów, tyle opinii. Wielu korzystających z aplikacji osób często przekonuje jednak, że Taxify jest zdecydowanie bardziej wart zainteresowania. Dlaczego? Oczywiście z powodu licznych promocji. Czasami sięgają one bowiem nawet -50%, a więc za przejazd klient musi ostatecznie zapłacić przysłowiowe grosze. Różnica na korzyść Ubera występować ma w funkcjonalności samej aplikacji oraz prędkości przybycia kierowcy na miejsce zamówienia przewozu. Wciąż bowiem amerykański przewoźnik przyciąga nieco wiekszą ilość osób świadczących usługi, co z czasem zdaje się jednak zmieniać.

Następny artykułNie przegap najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj pikio.pl na: Google News