Prowadzenie Facebooka – jak zdobyć zaufanie użytkowników do marki?

Autor Wiadomości Pikio - 30 Marca 2021

Od czasu, kiedy odbiorca treści stał się też ich twórcą przed firmami stoi niemałe wyzwanie. Czy w czasie, kiedy w przestrzeni online jest tak wiele treści, a komunikacja zróżnicowana, marka jest w stanie zdobyć zaufanie użytkowników?

Prowadzenie Facebooka – jak to robić?

Czy da się dzisiaj budować markę bez internetu? Zarządzanie wizerunkiem, wprowadzanie produktu na rynek, informowanie o wydarzeniach z życia firmy, rozmowa z klientami – bez internetu byłoby to trudne. Internet daje zasięg, narzędzia, umożliwia analizę, usprawnia wymianę informacji. Jednym z takich narzędzi jest Facebook, który pośród serwisów społecznościowych nie ma sobie równych, zarówno w Polsce, jak i na świecie. Dzisiaj służy nie tylko do komunikowania się, dzielenia się opiniami czy komentowania wydarzeń. Jest rozwiązaniem biznesowym dla firm, marek, sklepów internetowych, mediów, osób publicznych.

Prowadzenie Facebooka – od czego zacząć?

Na początek kwestie techniczne, czyli dodanie w profilu zdjęcia profilowego i zdjęcia w tle, danych kontaktowych, opisanie usług firmy, uzupełnienie informacji o działalności. Osoba, która trafia na stronę, powinna od razu wiedzieć, czym firma zajmuje się, co ma do zaoferowania i jak można się z nią skontaktować.

W social mediach buduje się społeczności skupione wokół marek, produktów, tematów. Komunikacja poprzez stronę internetową na Facebooku powinna wywoływać reakcje, angażować, skłaniać do działania. Przekaz (np. treści, styl komunikacji) musi odpowiadać potrzebom osób, które mają na niego zareagować. Wyznaczenie grupy docelowej, podzielenie jej na segmenty i określenie person jest niezbędne do opracowania strategii komunikacji. A strategia to coś więcej niż plan. Dotyczy marki i jej produktów/usług, wizji i misji firmy, klientów, konkurencji.

Co daje marce profil firmowy na Facebooka?

Czy każda firma potrzebuje profilu w social mediach? Z pewnością nie każdej opłaci się korzystanie z Facebooka, LinkedIna czy Twittera. Facebook, Instagram, Pinterest sprawdzają się w e-commerce. LinkedIn w biznesie. Twitter przydaje się firmom oferującym technologię, TikTok markom z branży beauty, Snapchat twórcom aplikacji chcącym promować swój produkt. Celem działań w poszczególnych serwisach może być budowanie wizerunku, utrzymywanie zainteresowania marką, rozpoznawalność – wszystko to prowadzi do zaufania.

Korzystanie z Facebooka pomaga podtrzymywać relację z klientami i pozyskiwać nowych. Na Facebooku użytkownicy szukają inspiracji i podejmują decyzję o zakupie. Dlatego, jeśli sprzedajesz, dodaj do profilu kartę „Sklep” albo „Promocje”, korzystaj z reklam i opcji promowania postów. Wdrożenie piksela Facebooka pozwoli Ci śledzić konwersję (zachowania użytkowników na stronie), mierzyć wyniki reklam i wyświetlać je użytkownikom skłonnych do kupienia produktów – piksel połączy profil firmowy na Facebook ze stroną internetową.

Budowanie marki na Facebooku

Nic tak nie wzbudza zaufania innych osób jak regularna rozmowa, podobne poglądy, wspólny punkt widzenia. Podobnie jest z komunikacją w social mediach. Treści powinny być spójne z filozofią marki, która jest jednocześnie bliska klientom i przydatne dla nich. Co może być taką treścią? Na przykład infografika albo link do strony na blogu. Zadbaj o regularne dodawanie postów (stwórz plan treści, bierz pod uwagę cykliczne wydarzenia i święta), pytaj i komentuj.

Co jeszcze zbuduje zaufanie do marki?

Wspieraj dobry content reklamą, dbaj o aktualne dane w profilu, odpowiadaj na wiadomości prywatne. Pamiętaj też o mierzeniu wyników i analizie. Dzięki temu ocenisz, czy to, co robisz, jest opłacalne.

Artykuł Sponsorowany

Następny artykułNie przegap najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj pikio.pl na: Google News