Pozycjonowanie sklepów – na czym polega?
Każda strona www umieszczona w internecie po jakiś czasie powinna się pojawić w wyszukiwarce. Stanie się tak, kiedy będzie spełniała wszystkie wymagania robotów indeksujących, czyli jeśli będzie odpowiednio zoptymalizowana. Na czym polega pozycjonowanie sklepów i co zrobić, żeby nasz sklep www pojawiał się po wpisaniu w wyszukiwarkę danej frazy?
SXO dla sklepów internetowych – co to jest?
Pozycjonowanie sklepu internetowego to szereg różnych czynności, które mają na celu pojawienie się strony www w wyszukiwanych pozycjach w wyszukiwarce, łączy się ono z optymalizacją strony pod klienta, czyli składa się ono z SEO i UX. SEO polega na optymalizacji strony pod kątem przyjazności dla botów indeksujących. Obejmuje to między innymi dostosowanie strony do urządzeń, wyeliminowanie błędów technicznych czy dopasowanie treści i słów kluczowych. Natomiast UX skupia się na wrażeniu, jakie strona pozostawia na odbiorcy, czyli na zaprojektowaniu jej graficznie, przejrzystości menu i opcji oraz łatwej ścieżce zakupowej. Aby strona internetowa działała bez zarzutu, czyli nie tylko generowała ruch, ale także zachęcała odwiedzających do kupna, należy połączyć jedno z drugim. Tym właśnie zajmuje się SXO dla sklepów internetowych. Jest to jednoczesne połączenie optymalizacji strony pod wyszukiwarkę oraz dostosowanie jej do wygody użytkownika.
Audyt SEO – czy warto zlecić to agencji?
Agencje SEO to firmy, które analizują strony www właśnie pod względem optymalizacji strony pod SEO i UX. Audyt SEO obejmuje między innymi przejrzenie tekstów pod kątem zawartości i rozmieszczenia fraz kluczowych, wyłapania błędów technicznych, optymalizacji wyświetlania strony na różnych urządzeniach, linkowania wewnętrznego i zewnętrznego, a także przyjazności linków. Wszystko to ma wpływ na potencjalne wyświetlanie się w wyszukiwarce. Idąc krok dalej można także agencji zlecić audyt SXO, wtedy poza audytem SEO dodatkowo zostanie sprawdzona ścieżka zakupowa, dostępność i intuicyjność menu oraz łatwość posługiwania się sklepem.
SEO sklepu www – co musisz wiedzieć?
Wyszukiwarki lubią sklepy przyjazne dla użytkowników, takie, które posługują się w pełni unikalną treścią. Dlatego tak ważne jest posiadanie unikalnych opisów produktów oraz kategorii. Każde powielenie treści będzie traktowanie jako plagiat i niestety będzie miało negatywny wpływ na pozycję w wyszukiwarce. SEO sklepu www zakłada również optymalizację wyświetlania się strony na różnych urządzeniach. Może się wydawać, że wystarczy ustawić je w trzech kategoriach: komputer, tablet i telefon. Jednak zarówno monitory komputerów (i laptopów), jak i wyświetlacze tabletów i telefonów różnią się między sobą. I to co będzie doskonale działało na 19 – calowym monitorze, może mieć problem z wyświetleniem się, chociażby na 15 – calowym laptopie. Takich niuansów jest bardzo dużo, dlatego też, jeśli nie chcesz zatrudniać kolejnego pracownika, który będzie zajmował się dla ciebie optymalizacją strony www na pełen etat, warto wziąć pod uwagę współpracą z agencją SEO, która zatrudnia nie tylko pracowników technicznych, ale też copywriterów czy grafików, którzy zoptymalizują Twoją stronę pod każdym względem!
Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu online?
W momencie, gdy sprzedaż w Twoim sklepie stoi, ponieważ ten nie wyświetla się jak powinien w wyszukiwarce, możesz mieć obawy, że pozycjonowanie sklepu online może mieć tragiczny wpływ na Twój budżet. W tym miejscu możesz odetchnąć – nawet jeśli koszt będzie większy niż zakładasz to po pierwsze: rozłoży się on w czasie – proces optymalizacji nie może być przeprowadzony nagle, ponieważ może to pogorszyć sytuację, po drugie: bardzo szybko Ci się zwróci. Optymalizacja sklepu www pod wyszukiwarkę pozwoli Ci częściowo zrezygnować z płatnych reklam strony, ponieważ sklep sam będzie się pojawił w wyszukiwarce po wpisaniu odpowiedniej frazy. Poza tym ruch i liczba klientów wzrośnie, co przełoży się na większy dochód. Dlatego też nie zastanawiaj się dłużej – już dziś zleć dobrej agencji SEO pozycjonowanie Twojego sklepu online.
Tekst zewnętrzny