Na czym podjeżdżać pod instrybutor? – 5 modeli opon, które nie strzelą tak łatwo
Autor Wiadomości Pikio - 12 Marca 2021
Ogumienie jest podczas jazdy narażone na wiele zagrożeń. Uszkodzić je mogą nie tylko kule z policyjnego pistoletu. Na powierzchni dróg można natknąć się na gwoździe czy śruby, ale również wiele innych ostro zakończonych przedmiotów czyhających na to, by zatopić się w bieżniku. Obecna w niektórych modelach opon technologia Run Flat pozwala zepchnąć zmartwienia dotyczące ich przebicia na dalszy plan.
Opony Run Flat są skonstruowane tak, by móc przejechać bez powietrza około 80 kilometrów z prędkością do 80 km/h. Umożliwiają to wzmocnienia, które podtrzymują ogumienie, gdy utrzymanie odpowiedniego ciśnienia staje się niemożliwe. Możemy dzięki temu dojechać do warsztatu wulkanizacyjnego, gdzie specjaliści załatają naszą gumę przed dalszą podróżą. Poniżej prezentujemy 5 modeli, które dzięki systemowi Run Flat pozwolą nam podróżować spokojniej i bezpieczniej.
Pirelli Cinturato P7
Oprócz możliwości kontynuowania jazdy po przebiciu, opony oferują dobre osiągi i bezpieczeństwo podczas opadów deszczu. Umożliwia to asymetryczny bieżnik. W przypadku takiej konstrukcji, jej wewnętrzna część odpowiada za skuteczne odprowadzanie wody podczas opadów. Zewnętrzna strona opony zapewnia natomiast dobre osiągi i wysoką przyczepność w zakrętach. Pirelli Cinturato P7 jest również dobrą propozycją dla kierowców, którzy cenią sobie produkty proekologiczne. To pierwsza opona produkowana w technologii „Green Performance”, z wykorzystaniem materiałów przyjaznych dla środowiska. Dodatkowo model ten oferuje cichą pracę dzięki systemowi redukcji hałasu Pirelli Noise Cancelling System. To rozwiązanie bez wątpienia sprawi, że łatwiej usłyszymy czy ktoś przypadkiem nie strzela w nasze opony.
Michelin Pilot Sport 4
Ten model czerpie z doświadczeń zdobytych podczas zawodów Formuły E oraz WRC, dlatego jest dobrą propozycją dla fanów szybkiej jazdy. Asymetryczny bieżnik zapewnia wysokie osiągi i bezpieczeństwo podczas opadów. Technologia Dynamic Response ukryta w aramidowo-nylonowym opasaniu pozwala precyzyjnie przenosić ruchy kierownicy na nawierzchnię drogi. Michelin Pilot Sport 4 będzie zatem trafionym wyborem, jeżeli poza możliwością kontynuowania podróży po przebiciu, zależy nam na wysokich możliwościach jezdnych.
Falken Azenis FK510
To kolejna, nie tak łatwo strzelająca propozycja skierowana do osób, które nie obchodzą się z gazem zbyt delikatnie. Konstrukcja opony, oprócz systemu Run Flat, kryje w sobie nanocząsteczki poprawiające przyczepność oraz zwiększające odporność na przegrzanie. Dzięki lamelom w kształcie zębów piły model ten wyśmienicie radzi sobie w zakrętach również podczas opadów deszczu. Falken Azenis FK510 wyposażono w technologię Tension Control, która minimalizuje wstrząsy powstające podczas szybkiej jazdy. Dzięki temu podróżowanie staje się bardziej komfortowe, a dalekie trasy nie są przesadnie męczące.
Bridgestone Potenza S001
Model doskonale sprawdzi się w samochodach o dużej mocy. Podobnie jak w przypadku poprzednich opon, oprócz systemu Run Flat, wykorzystuje on asymetryczny bieżnik zapewniający wysokie osiągi i bezpieczeństwo podczas opadów deszczu. Pewne prowadzenie w zakrętach umożliwiają usztywnione klocki barkowe, a krawędzie rowków bieżnika zaprojektowano tak, by zwiększały skuteczność hamowania. Bridgestone Potenza S001 efektywnie odprowadza ciepło, dzięki mieszance gumowej bogatej w krzemionkę. Zwiększona odporność na przegrzewanie pozwala pokonać dłuższy dystans na jednym komplecie opon, zanim będzie wymagał wymiany na nowy.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5
To ogumienie polecane kierowcom mocnych samochodów o nadwoziu SUV. Poza systemem Run Flat oferuje wiele rozwiązań wpływających na bezpieczeństwo i jakość prowadzenia. Jednym z nich jest technologia Power Cushion. Odpowiada ona za zmniejszoną elastyczność bieżnika, dzięki czemu spada podatność opony na działanie sił poprzecznych, związanych ze zmianą kierunku ruchu. Pozwala to zachować precyzję prowadzenia nawet podczas ostrego manewrowania kierownicą, nie tylko w okolicach instrybutorów. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 wyposażono również w system Active Braking. Podczas hamowania poszerza on bloki bieżnika, zwiększając jednocześnie obszar styku opony z nawierzchnią. Skutkuje to skróceniem drogi potrzebnej do zatrzymania pojazdu.
Instrybutorowy savoir vivre
Niezależnie od tego, czy pod instrybutor podjeżdżamy na oponach Run Flat, UHP, całorocznych, sezonowych, terenowych czy jakichkolwiek innych, musimy pamiętać o 3 żelaznych zasadach:
Po pierwsze: należy zawsze pamiętać o wyciągnięciu i prawidłowym odłożeniu węża na instrybutor. W przeciwnym wypadku wystąpią problemy z naliczeniem należności.
Po drugie: po zakończonych czynnościach nie wjeżdżamy w zabudowania. Przed też nie.
I po trzecie i najważniejsze: pod instrybutor najlepiej podjeżdżać na oponach kupionych na SklepOpon.com.
Artykuł Sponsorowany
[EMBED-17]
Następny artykuł