Nowy rodzaj klas powstanie na uczelni Moraine Valley Community College. Placówka, która mieści się na południowo-zachodnich przedmieściach Chicago, ma zamiar stworzyć klasy tylko dla czarnych studentów. Niektórzy z zapisujących się na studia są oburzeni.

Kurs dla Afroamerykanów będą odbywać się przez pierwszych osiem tygodni pierwszego roku studiów. Dwie godziny kursu tygodniowo mają polegać na dyskusji z wykładowcą. Według planu, podczas zajęć czarnoskórzy studenci będą dyskutować nad swoją przyszłością i celami. Zajęcia mają wpłynąć na rozwój ich zdolności do autoprezentacji czy szybkiego podejmowania decyzji. Według opisu kursów, będą też uczeni „szacunku do różnorodności”.

Swojego oburzenia nie kryją rodzice nieafroamerykańskich dzieci, które idą na studia. Otwarcie pytają o to, dlaczego są odpowiednie klasy tylko dla czarnoskórych studentów.

„Kiedy pomagałem mojemu synowi zarejestrować się na studia w Moraine Valley Community College, zauważyłem, że istnieją dwie sekcje, do których zgłaszać mogą się tylko afroamerykańscy studenci. Chcielibyśmy wiedzieć, dlaczego nie ma dwóch takich klas tylko dla Azjatów? A co ze studentami wywodzącymi się od rdzennej ludności Ameryki – Indian?” – mówi ojciec jednego z przyszłych studentów Moraine Valley Community College.

Zarzuty te odpiera jednak personel uczelni. Jessica Crotty, asystentka do spraw komunikowania, oświadczyła, że już w przeszłości prowadzone były zajęcia dla różnych grup społecznych – weteranów wojen i osób starszych.

„Prowadziliśmy już odpowiednie sekcje dla konkretnych grup społecznych w tym weteranów i starszych uczniów” – mówi Crotty.

Do otworzenia klas tylko dla czarnoskórych miały zainspirować władze uczelni różnice w wynikach studentów. Ci doszli do wniosku, że w klasach, w których będą tylko osoby czarnoskóre, łatwiej będzie pomóc im zdobyć wyższe wykształcenie i zatrzeć nierówności jakie panują w ogóle społeczeństwa. Liczą bowiem, że taka klasa będzie dla nich większą „szansą na sukces”.

Także badanie Rhondy Bryant z 2015 roku dotyczące afroamerykańskich studentów w systemie nauczania miało wpłynąć na decyzję władz uczelni. Badanie Bryant pod nazwą „Przygotowanie Afroamerykanów do studiów: braki w doświadczeniu edukacyjnym ze szkoły średniej” miało bowiem udowodnić duże różnice w szkolnych wynikach między czarnoskórymi, a resztą uczniów.

„Znaczna część dyskusji na temat gotowości udania się czarnoskórych na uczelnię skupia się na tym, że jest ich za mało wśród społeczności studentów. Z kolei brak osiągnięć akademickich u afroamerykańskich studentów często przypisuje się różnicom środowiskowym i kulturowym, które później mają wpływ na ich wyniki w życiu i w nauce” – pisze w swoim Badaniu Rhonda Bryant.

POLUB FANPAGE PLURALISTYCZNEGO, BEZSTRONNEGO SERWISU O POLITYCE, BY BYĆ NA BIEŻĄCO

Obserwuj Pikio.pl na Twitterze, tam więcej informacji!

źródło: chicagotribune.com
pt

...

Zobacz również