Międzynarodowy skandal przez program TVP. Cała Europa nie może uwierzyć w to, co właśnie się stało

Międzynarodowy skandal przez program TVP. Cała Europa nie może uwierzyć w to, co właśnie się stało

TVP naraziło się rosyjskim władzom? Okazuje się, że po publikacji materiału telewizji publicznej, gdzie w tle widać było niepoprawną politycznie grafikę może się skończyć międzynarodowym skandalem. Pojawiło się oficjalne pismo i potyczki słowne. Czy Jacek Kurski odpowie za działania swoich współpracowników?

TVP pod koniec listopada postanowiło wyemitować program "Minęła 20:00". W studio obecni goście rozmawiali o polityce rosyjskiej, a w tle pojawiła się znacząca grafika. "Achtung RuSSia! Achtung RuSSia" pojawiło się, a obok napisów wkomponowano wizerunek Władimira Putina. Ponadto litery "SS" przedstawiały nazistowskie logo oddziału ochrony NSDAP. Jest oficjalne stanowisko rosyjskiej ambasady. Cała Europa nie może uwierzyć w to, czego dopuścili się współpracownicy Jacka Kurskiego.

Co się wydarzyło w studio TVP? Ambasada rosyjska wysłała pismo

28 listopada w studio TVP pojawiła się niepoprawna politycznie grafika. Natychmiast po emisji do rosyjskiego ministerstwa został wysłany Włodzimierz Marciniak - polski ambasador w Rosji. Dyplomata miał się tłumaczyć z działań dziennikarzy telewizji publicznej. Teraz do polskiego MSZ wpłynęła oficjalna nota dyplomatyczna. O treści dokumentu, który wpłynął do Ministerstwa Spraw Zagranicznych poinformował za pomocą mediów społecznościowych Bartosz Cichocki - podsekretarz stanu. - Uprzejmie informuję, że do Ministerstwa Spraw Zagranicznych wpłynęła nota Ambasady Federacji Rosyjskiej w Warszawie. (...) Ambasada uważa powyższe zdarzenie za znieważanie Federacji Rosyjskiej i jej kierownictwa, i zwraca się o udzielenie wyjaśnień w powyższej sprawie, która stanowi czyn karalny zgodnie z art. 136 kodeksu karnego RP, tzn. publiczne znieważenie głowy obcego państwa - wiceminister opisał treść dokumentu, który przesłano Polsce z Rosji. Samą sytuację Cichocki skomentował osobliwe, angażując w medialną dyskusję samego Rachonia - gospodarza programu. - Szanowny Panie Redaktorze Michale Rachoniu, przekazuję moje pismo do TVP Info z prośbą o przekazanie Małżonce (nie znalazłem konta TT pani red. Gójskiej) i Telewizji Republika. Prosili o nie. To screen z elektronicznego systemu obiegu dokumentów, stąd kod kreskowy, brak podpisu odręcznego - napisał na swoim Twitterze Cichocki.



DALSZA CZĘŚĆ TEKSTU POD GALERIĄ Sprawa okazała się tak wielkim skandalem, że w sprawę zaangażował się sam autor grafiki. Mężczyzna odniósł się do intencji, które nim kierowały, gdy projektował niewygodne politycznie logo. - Plakat ma już co najmniej cztery lata i był wielokrotnie pokazywany w telewizji, nie tylko polskiej. W 2016 roku pojawił się w głównych wiadomościach rosyjskiej stacji publicznej Rossija 1. I wtedy nie było tak ostrej reakcji, żeby wzywać kogoś na dywanik w Ministerstwie Spraw Zagranicznych. Wydaje mi się, że to jest test na wolność słowa w Polsce - powiedział Wojciech Korkuć. Nie wiadomo, w jaki sposób zareaguje polskie ministerstwo i czy zajmie oficjalne stanowisko, chroniąc Jacka Kurskiego. TVP TVP "Minęła 20:00"



ZOBACZ TAKŻE:
  1. Ostatnie słowa Kazimierza Kutza. Kaczyński będzie wściekły
  2. Marta Kaczyńska zapadła się pod ziemię. Co się dzieje z bratanicą Kaczyńskiego?
  3. Kurskiemu puściły nerwy! Zarząd TVP naprawdę to ogłosił
  4. Ile lat ma Katarzyna Dowbor? Gdy internauci to odkryli, złapali się za głowy
  5. Jestem brzydka. Wyznanie Hani: „Mój chłopak uważa, że jestem brzydka. Powiedział tak swojemu ojcu”
 
Następny artykuł
Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj pikio.pl na: Google News