Tesco rozwścieczyło klientów. Tą "reklamą" strzelili sobie w kolano

Tesco rozwścieczyło klientów. Tą "reklamą" strzelili sobie w kolano Źródło: fot. Facebook.com

Tesco, popularny brytyjski hipermarket ruszył z nową kampanią reklamową. Bilbordy zobaczyć można już na ulicach polskich miast. Wywołują one wielkie kontrowersje, a według wielu są przysłowiowym strzałem w kolano. 

"Oferujemy ponad 17 000 produktów. Żebyś miała z czego wybierać", tak brzmi hasło nowej kampanii brytyjskiej firmy. Już ono wywołuje kontrowersje, gdyż według oburzonych nią osób wskazuje, że jedynie kobiety wykonują zakupy, gotują lub podają do stołu. Właśnie ta ostatnia czynność wywołała największą burzę. Scena, na której ciężarna kobieta podaje swojemu partnerowi talerz pełen przepysznych frykasów, widnieje na bilboardach. Fotografia miała pokazywać szczęśliwą parę, spodziewającą się dziecka. Internauci dopatrzyli się w niej jednak drugiego dna. Ten ukryty aspekt jest seksizmem, zawartym w tej scenie. Krytycy Tesco właśnie o tym mówią, punktując, dlaczego to nie "on" ma z czego wybierać i dlaczego to nie "on" podaje do stołu. - I to jest reklama idealnie wpisująca się w PiS-owski patriarchalny model rodziny, kobieta jest od obsługiwania męża... Mi to jakoś skojarzyło się ze starymi reklamami z USA, gdzie idealna żona skacze dookoła męża. Tylko to była jakieś 60 lat temu... - pisze internauta. Znaleźli się też obrońcy kampanii. Jeden z nich wytłumaczył swój punkt widzenia w obszernym komentarzu. - Objaśniam: pani w ciąży nie znosi tego bufetu dla mężunia, tylko dla siebie. Jest w ciąży, więc ma takie zachcianki. Stoi, a nie siedzi, bo jakby siedziała, to nie widzielibyśmy zza stołu jej brzucha. Hasło obok zdjęcia podkreśla to słowami "abyś miała z czego wybierać". A facet ma taką zdziwioną minę, bo się dziwi, że żonka tyle słodkości zamierza zjeść, ale ją kocha (ręką na jej biodrze) i nie komentuje. Proste. Po co to bicie piany? - komentuje obrońca hipermarketu. fot. Facebook.com źródło: wp.pl

Następny artykuł Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj pikio.pl na: Google News