Najlepsze sposoby na upalne noce. Dzięki tym trikom uśniesz bez problemu

Najlepsze sposoby na upalne noce. Dzięki tym trikom uśniesz bez problemu Źródło: YouTube/ Music for body and spirit - Meditation music

Dobry sposób na upały to coś, czego pożądają teraz Polacy. Gdy żar leje się z nieba, każdy chciałby choć trochę sobie ulżyć. Wysokie temperatury są utrudnieniem nie tylko w ciągu dnia. Na szczęście istnieje kilka metod, które pomogą nam przespać upalną noc.

Jaki jest dobry sposób na upały? W obecnych warunkach pogodowych to wiedza bezcenna. Wysokie temperatury nie tylko przeszkadzają w codziennym funkcjonowaniu, lecz także mogą się skończyć poważnymi problemami zdrowotnymi. Najczęstszym skutkiem zbyt długiego przebywania na słońcu jest odwodnienie. Dlatego niezbędne jest picie przynajmniej 3 litrów wody dziennie. Ważne, by spożywać je równomiernie - to zagwarantuje organizmowi prawidłowe nawadnianie. Napojami, które mogą bardziej przeszkodzić, niż pomóc są kawa i alkohol. W czasie upałów nie powinno się także przesadzać z aktywnością fizyczną. Nadmierny wysiłek może prowadzić do udaru cieplnego. 

Upały przeszkadzają jednak nie tylko w ciągu dnia, lecz także w nocy. Wysokie temperatury u wielu ludzi powodują bezsenność. Jak poradzić sobie z tym problemem? Istnieje kilka metod, których zastosowanie przed snem pomoże w spokojnym spędzeniu nocy.

Sposób na upały - te metody pozwolą ci spokojnie przespać noc

Weź zimny prysznic. Podczas upałów nie powinno się brać gorących kąpieli. Lepszym rozwiązaniem jest zimny prysznic tuż przed samym snem. Woda ochłodzi organizm, co będzie miało korzystny wpływ na zaśnięcie.

Nie używaj kołdry. W upalną noc nie powinno się okrywać kocem czy kołdrą. Lepiej albo zrezygnować zupełnie z przykrycia, albo użyć wilgotnego prześcieradła, które ochłodzi ciało. Warto też zrezygnować z piżam, ponieważ ubrania zatrzymują temperaturę ciała.

Zjedz lekką kolację. Przed snem nie wolno się przejadać. Ostatni posiłek dnia powinien być spożyty ok 2-3 godzin przed pójściem spać. Powinno unikać się także alkoholu. Brak przejedzenia wyeliminuje uczucie ciężkości. Także temperatura organizmu wzrasta szybciej po zjedzeniu obfitego, ciężkiego posiłku.

DALSZA CZĘŚĆ TEKSTU POD GALERIĄ

Skorzystaj z ryżowego kompresu. Do ochłodzenia można wykorzystać ryż. Jak przygotować domowy kompres? Można użyć skarpetki, napełnić ją ryżem i schować na kilka godzin do zamrażarki. Przed snem należy położyć ją obok poduszki.

Wyłącz sprzęt z zasilania. Urządzenia elektryczne wydzielają dodatkowe ciepło. Dlatego najlepiej wyłączyć wszystkie znajdujące się w sypialni sprzęty, takie jak komputery czy telewizory.

Tych kilka prostych metod powinno znacznie poprawić jakość snu. A warto o to zadbać, gdyż prognozy pogody sugerują, że upały będą nam towarzyszyć jeszcze przez jakiś czas.

ZOBACZ TAKŻE

  1. Agata Duda w USA! Pierwsza Dama wygląda olśniewająco! Przyćmiła Melanię Trump [ZDJĘCIA]
  2. Wiadomo, na co chorowała Irena Szewińska! Przyczyny śmierci legendarnej olimpijki są STRASZNE. Aż trudno w to uwierzyć
  3. Tak wygląda dom Justyny Żyły. Widok luksusowych wnętrz zwala z nóg
  4. Chylińska ukrywała to przed mediami. Największy rodzinny dramat gwiazdy
  5. Piorun uderzył w Polsce! Tam były tłumy, są ranni, wybuchła panika
  6. Ogromny upał to pikuś przy tym, co czeka mieszkańców tych województw. IMGW podnosi pilny alarm przed zagrożeniem

Źródło: O2

Następny artykuł
0 Skomentuj

Który Mikołaj Krawczyk cię urzekł?

Komentarze 0

Ocena artykułu