Jak ujawnia „Rzeczpospolita”, rząd Prawa i Sprawiedliwości zapłacił dwa razy za logotyp odbywającego się w ubiegłym miesiącu Szczytu NATO. Stało się tak dlatego, bo pierwszy projekt nie spodobał się prezydentowi. 

Jak wynika z raportu Najwyższej Izby Kontroli, do którego dotarła „Rzeczpospolita”, rząd Prawa i Sprawiedliwości podczas przygotowań do Szczytu NATO, który odbył się w ubiegłym miesiącu w Warszawie, dwukrotnie zapłacił za logotyp firmujący wydarzenie.

Najpierw ministerstwo spraw zagranicznych rozpisało konkurs na „znak wizualny” Szczytu NATO. Wygrała go wrocławska agencja Brantt. Resort zapłacił za wykonanie logo 30 tysięcy złotych, jednak koniec końców nie zostało ono wykorzystane, ponieważ nie uzyskał akceptacji Kancelarii Prezydenta Andrzeja Dudy, mimo że jej przedstawiciel brał udział w pracach komisji konkursowej.

W tej sytuacji rozpisano kolejny konkurs na nowe logo, który wygrała tym razem warszawska agencja Super Super. Koszt drugiego loga (patrz niżej) to ponad 31 tysięcy złotych.

fot. msw.gov.pl
fot. msz.gov.pl

Według Najwyższej Izby Kontroli organizowanie dwóch konkursów to wyraz niegospodarności i nierzetelności.

Resort dyplomacji odpiera zarzuty i próbuje przekonywać, że „podjął próby przygotowania projektu bezkosztowo, także przy pomocy grafików NATO, które nie przyniosły niestety satysfakcjonującego efektu„.

Polub fanpage pluralistycznego, bezstronnego portalu:

bh, źródło: rzeczpospolita

...

Zobacz również