Jak sobie poradzić z przejedzeniem? Zastosuj te rady

Jak sobie poradzić z przejedzeniem? Zastosuj te rady Źródło: pixabay.com/wirdefalks

Przejedzenie to prawdziwa udręka dla naszego żołądka. Ale jak nie jeść tylu pysznych potraw przy okazji świąt, urodzin, rocznic, wesel? Okazuje się, że można skrócić swoje cierpienia.

Jak sobie poradzić z przejedzeniem? Często w pozytywnej atmosferze, w otoczeniu bliskich i znajomych, gdy przed nami suto zastawiony stół zapominamy o umiarkowaniu w jedzeniu. Jeszcze tego samego dnia lub na drugi dzień nasz żołądek mocno cierpi, a my razem z nim. Jak zapobiec tym niemiłym dolegliwościom?

Przejedzenie łatwo rozpoznać. Po uczcie złożonej głównie z tłustych potraw, słodkich deserów, często popijanych alkoholem czujemy się ociężali i ospali. Boli nas brzuch, który musi pracować na zwiększonych obrotach. Wydzielanie kwasu żołądkowego jest zakłócone, co kończy się zgagą i wzdęciami.

Wiele osób odczuwa nieprzyjemne kłucie. To kolka wątrobowa spowodowana przez skurcze pęcherzyka żółciowego.

Przejedzenie łatwo zlikwidować

Dużą rolę w pozbywaniu się objawów przejedzenia odgrywają napoje. Letnia woda z sokiem z połowy cytryny lub napar ze świeżego imbiru pozwoli zmniejszyć wzdęcia i wpłynie stymulująco na dalsze trawienie. Picie zwykłej ciepłej herbaty także działa kojąco na żołądek. Pobudza wydzielanie soków żołądkowych i pomaga trawić tłuszcze. Jeszcze lepsze będą herbaty ziołowe, na przykład z mięty lub rumianku, który działa rozkurczowo i łagodząco.

Oczywiście można wspierać się różnymi specyfikami dostępnymi w aptece na wzdęcia, zgagę i niestrawność. Farmaceuci często polecają tabletki z ostropestem.

Odczuwając zmęczenie nie wolno pod żadnych pozorem się kłaść. Spowoduje to cofanie się dopiero co spożytych pokarmów i pogłębia refluks i niemiłe uczucie w gardle. Lepiej wybrać się spokojny, relaksacyjny spacer niż leżeć brzuchem do góry. Żołądek nie jest wtedy mocno uciskany, a w pozycji pionowej lepiej znosi trawienie i inne procesy.

Lepiej zapobiegać niż leczyć

Kiedy już zasiądziemy do stołu uważajmy na to, co i jak spożywamy. Nawadniajmy nasz organizm ciepłymi napojami. Lepiej wybrać kawę lub herbatę niż zimny słodki sok. Wybierajmy te potrawy, które są mocno doprawione majerankiem, czosnkiem, koprem czy cynamonem - zioła te pobudzają wydzielanie enzymów trawiennych i zapobiegają ciężkiemu uczuciu w brzuchu. Starajmy się nakładać na talerz jedzenie w granicach rozsądku, a na dodatki do potraw stawiajmy na kiszonki. Kiszone ogórki czy też kapusta mają zbawienny wpływ na trawienie. Same w sobie zawierają wiele pomocnych enzymów.

Źródło: aptekagemini.pl

Następny artykuł
Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj pikio.pl na: Google News