Władza postanowiła ograniczyć wydatki na reklamę w stacjach telewizyjnych. Zmianę polityki w tym zakresie bardzo mocno odczuwają TVN24 i Polsat News. Ministerstwa muszą bowiem redukować wydatki spółek Skarbu Państwa na reklamę. W związku z tym, wymienione stacje straciły ponad połowę wpływów z tego źródła. 

Nie od dziś wiadomo, że największe media żyją między innymi z publicznych pieniędzy. Reklamy spółek Skarbu Państwa to bajeczne pieniądze. Ich strata musi boleć, szczególnie, że mowa tu o poważnych sumach. Wydatki na reklamę w stacjach telewizyjnych mają się zmniejszyć o kilkanaście procent. Największy dramat przeżywają TVN, TVN24 i Polsat, którzy stracili najwięcej.

Prawie 55 mln złotych wydano w TVN, TVN24, Polsat, Polsat News, TVP1, TVP2 i TVP Info. Wydatki reklamowe zmniejszono o 12 proc. Więcej trafiło do Polsatu i TVP1, zaś dużo mniej do Polsat News, TVN24 oraz TVN.

Wpływy Polsat News spadły o 60,9 proc., TVN24 o 53,2 proc., a TVN o 43,1 proc. To gigantyczne spadki. Ograniczono też wpływy TVP Info – o 41 proc.

Polub fanpage pluralistycznego, bezstronnego portalu:

Zobacz również

...