PKO BP jest jednym z najdłużej działających na polskim rynku banków, dzięki czemu zdążył już wypracować sobie zaufanie klientów, które łączy całe pokolenia. Teraz jednak okazuje się, że wszystko może się już wkrótce zmienić, a większość klientów nawet nie jest tego świadoma. 

PKO BP założony został już w 1919 roku jako bank uniwersalny, a od 2004 funkcjonuje na Giełdzie Papierów Wartościowych jako spółka akcyjna. Określa się go mianem największego banku uniwersalnego w naszym kraju, który zajął 845. miejsce w rankingu największych przedsiębiorstw na świecie.

Niedawno bank pochwalił się najlepszym od wielu lat kwartalnym zyskiem netto, które przekroczyło spektakularną sumę 1 mld zł. Jak określa prezes Zbigniew Jagiełło, przyszły kwartał prawdopodobnie będzie równie udany, o ile nie dojdzie do niespodziewanych zmian na rynku, lecz firmę czekają ogromne zmiany.

Wielkie zmiany w PKO BP

Wraz z rozwojem firmy i ciągłymi zmianami technologicznymi padły pierwsze głosy o przeobrażeniu go w firmę technologiczną. Jak mówi sam prezes, zajmując stanowisko 9 lat temu, dział IT liczył zaledwie 400 osób, podczas gdy dzisiaj liczba ta jest kilkakrotnie większa. Powstał również obszar analityki danych oraz sztucznych inteligencji.

Wiąże się to zdaniem Jagiełły z przekształceniem banku w instytucję technologiczną z licencją bankową, co ostatecznie zostało przypieczętowane zmianą statutu, w którym zamieszczono zapis, „że bank może świadczyć także usługi technologiczne”. Ma to być także odpowiedź na coraz większe oczekiwania klientów.

PKO BP będzie zamykało placówki?

Po tej zapowiedzi natychmiast pojawiły się głosy zaniepokojonych klientów oraz spekulacje nad tym, czy bank zacznie zamykać swoje placówki. O tym jednak prezes PKO BP również pomyślał i uspokaja.

DALSZA CZĘŚĆ TEKSTU POD GALERIĄ

Iga Lis "zasmakowała to, czego chciała". Dzieci gwiazd w wielkim świecie mody

– Bank musi utrzymywać infrastrukturę dla każdej grupy. Będziemy się zmieniali, ale nie za szybko, by nie stracić starszych klientów, i nie za wolno, by nie stracić tych młodych – tłumaczył.

Jest to założenie zgodne z jego słowami, według których klienci dzielą się na trzy grupy: starszych odwiedzających oddziały, młodych korzystających z technologii i niechodzących do placówek oraz „grupę hybrydową”, która korzysta z bankowości zdalnej, ale i zdarza jej się odwiedzić oddział. Jak widać, mimo poważnych zmian i rozwoju firmy, bank wciąż dba o wszystkich swoich klientów, dzięki którym udało mu się zająć tak wysoką pozycję na rynku.

ZOBACZ TAKŻE: 

  1. PiS odsuwa emerytów od leczenia. Każdy będzie mógł tylko raz w roku
  2. Bohaterka „Barw Szczęścia” zgwałcona
  3. Znaki zodiaku, które są najsilniejsze. Jesteś wśród nich?
  4. Znaki zodiaku i ich ukryte supermoce. Będziesz w SZOKU!
  5. Tego klienci Lidla się nie spodziewali! Musiała interweniować policja

13 gwiazd, które straciły fortunę [ZDJĘCIA]

Zobacz również

ŹRÓDŁOrp.pl

Redaktor, recenzent, copywriter.