PKO BP ostrzega swoich klientów przed bardzo realnym zagrożeniem, w związku z którym mogą stracić swoje pieniądze. Okazuje się, że pomysłowość złodziei nie zna granic i sięgają oni po kolejne metody wyłudzenia oszczędności klientów banku. Tym razem rozsyłają oni szkodliwe wiadomości e-mail.

PKO BP zajmuje się finansami milionów klientów, którzy stanęli w obliczu bardzo realnego zagrożenia. Złodzieje po raz kolejny starają się wyłudzać pieniądze od tych osób, które szczególnie upodobały sobie bankowość elektroniczną.

PKO BP ostrzega przed złodziejami

PKO BP opublikowało ostrzeżenia dla klientów. Dotyczy ono e-maili, w których złodzieje podszywają się pod bank i przesyłają rzekome informacje co do przelewu, który w rzeczywistości nie istnieje.

– Ostrzegamy przed fałszywymi mailami o temacie „Powiadomienie o zapłacie”. Cyberprzestępcy podszywający się pod Bank, nakłaniają odbiorców wiadomości do uruchomienia załączonego pliku „Szczegóły płatności -774364doc.r11” udającego dokument tekstowy Word, a będącego złośliwym oprogramowaniem (malware) – można przeczytać na stronie internetowej banku.

Jeśli ktoś nieopatrznie otworzy załączniki, to jego komputer zostaje zainfekowany oprogramowaniem, które służy oszustom do wyłudzenia danych niezbędnych do korzystania z systemu bankowości elektronicznej.

– Otwarcie załącznika infekuje komputer groźnym wirusem, co może doprowadzić do kradzieży poufnych danych klienta (danych do logowania do serwisu www). W efekcie klient może ulec prośbom o podanie kodów z karty kodów jednorazowych, kodu SMS lub kodu z tokena, nieświadomie autoryzując w ten sposób przestępczy przelew z własnego rachunku – podaje bank.

DALSZA CZĘŚĆ TEKSTU POD GALERIĄ

Emerytury i renty 2019. O ile wzrośnie twoje świadczenie? Zdziwisz się!

Bank udostępnił również schemat tego, jak wygląda fałszywa wiadomość.

– Dzień dobry, Załączone są szczegóły Płatności dokonane na Twoim koncie naszego oddziału w Katowicach. Cały dokument bankowy pozostaje poufny. Miłego dnia – można przeczytać w e-mailu od oszustów.

Przy okazji bank PKO BP przypomniał kilka rad, które uchronią konsumentów od utraty środków na skutek działania przestępców:

  1. Należy bezwzględnie nie odpowiadać na żadne e-maile z prośbą o podanie danych, dotyczy to również pobierania jakichkolwiek załączników zawartych w takich wiadomościach
  2. Podczas logowania do serwisu transakcyjnego należy zawsze ręcznie wprowadzać adres, nie można korzystać z linków podanych w e-mailach bądź na stronach internetowych
  3. Zawsze trzeba zweryfikować adres strony znajdujący się w polu przeglądarki
  4. Podczas normalnego logowania bank nigdy nie prosi o podanie jakichkolwiek kodów autoryzacyjnych poza standardowym hasłem i loginem
  5. Przed zatwierdzeniem przelewu kodem SMS należy dokładnie zapoznać się z jego treścią i tym samym sprawdzić, czy dotyczy on poprawnej operacji finansowej

ZOBACZ TAKŻE

  1. Edyta Górniak przeżywa tragiczne chwile! Jej mama właśnie trafiła do szpitala 
  2. Tysiące Polaków w niebezpieczeństwie. Marsz Niepodległości to nie największy problem
  3. Był największą nadzieją reprezentacji Polski! Piłkarz błaga o modlitwę, córka walczy o życie 
  4. Znaki zodiaku powiedzą ci, z kim stworzysz najsilniejszą PRZYJAŹŃ
  5. Znaleźli go z walizką na peronie. Jej zawartość rozerwie Twoje serce

Biedronka i Lidl wiedzą, jak cię zmylić! Sztuczki, przez które wydajesz zbyt wiele

Zobacz również