PKO BP oraz dwa inne banki liczące się na polskim rynku będą musiały zwrócić klientom pieniądze. Wszystko dzięki decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta, który uznał, że nieprawidłowo informowały one o zmianach w cennikach. W obliczu takich rozstrzygnięć klienci mogą liczyć również na inne dodatkowe bonusy.

PKO BP, ING Bank Śląski i Getin Noble Bank usłyszały właśnie decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta, która obliguje ich do zagwarantowania konkretnej rekompensaty swoim klientów. Wszystko przez naruszenia jakich banki dopuściły się we wprowadzaniu aktualizacji do taryf opłat i prowizji.

PKO BP, ING Bank Śląski i Getin Noble Bank zwrócą pieniądze konsumentom

Urząd już od dłuższego czasu bierze pod lupę poszczególne banki i sprawdza ich praktyki we wprowadzaniu zmian do umów z klientami. Według przepisów, jakiekolwiek alternacje muszą być anonsowane przez instytucje finansowe na minimum dwa miesiące przed ich planowanym wprowadzeniem. Bardzo ważne jest również to, że banki muszą wskazać podstawy prawne zezwalające im na podwyżki.

UOKiK dopatrzył się w tej kwestii naruszeń. Banki nie zawsze powoływały się na konkretny przepis albo zapis umowy, co bezpośrednio uniemożliwiało konsumentom zweryfikowanie zasadności zmian w cennikach. Kolejne uchybienia dotyczyły przekazywania informacji o wprowadzonych modyfikacjach. Klienci powinni posiadać je na tzw. trwałym nośniku, czyli w formie uniemożliwiającej ingerencję w dokument. Takich wymogów nie spełnia wiadomość w serwisie transakcyjnym, którą bank może zmienić bądź usunąć.

– Zobowiązaliśmy kolejne banki, żeby udzieliły poszkodowanym klientom rekompensat. Mają im zwrócić ewentualne nadpłaty i zaoferować korzystanie przez pewien czas za darmo z niektórych usług. Warto z tego skorzystać. Jeśli więc bank przysłał ci zawiadomienie o naszej decyzji, to go nie wyrzucaj. Dowiesz się z niego, jaka rekompensata ci przysługuje, co musisz zrobić, żeby z niej skorzystać i ile masz na to czasu – powiedział prezes UOKiK Marek Niechciał.

DALSZA CZĘŚĆ TEKSTU POD GALERIĄ

Biedronka i Lidl wiedzą, jak cię zmylić! Sztuczki, przez które wydajesz zbyt wiele

UOKIK podał konkretnie co należy się klientom każdego z trzech wymienionych wcześniej banków:

  1. Getin Noble Bank – zwrot nadpłat z tytułu zmian, o których klienci zostali błędnie poinformowani (warunkiem koniecznym jest podpisanie aneksu) oraz zwolnienie z opłat za przelewy krajowe zrealizowane w placówce banku w ciągu dwóch miesięcy
  2. ING Bank Śląski – podobnie jak w przypadku Getin klienci otrzymają zwrot z nadpłaty (tutaj również trzeba podpisać aneks), zostaną również zwolnieni na miesiąc z płat za wypłatę gotówki we wszystkich bankomatach w Polsce
  3. PKO BP – poza zwrotami z nadpłat po podpisaniu porozumienia, konsumenci będą mogli skorzystać również z bezpłatnych powiadomień SMS, przelewów do ZUS i US, rozłożenia na raty jednej transakcji kartą kredytową przy oprocentowaniu 0 procent (od 200 do 1500 zł na okres nie dłuższy niż 6 miesięcy) oraz wyboru niestandardowej grafiki na karcie debetowej

ZOBACZ TAKŻE

  1. Nie uwierzycie. Ten człowiek stoi za marką Lidla 
  2. Obrzydlistwo! Robaki w hitowym produkcie Biedronki (WIDEO) 
  3. Przepowiednie na 2019. Jackowski i inni ujawniają przyszłość!
  4.  Jak często karmić psa? Złe karmienie może go skrzywdzić
  5. Znaki zodiaku kobiet, które są cudownymi partnerkami

Polacy podzieleni jedną drobną zmianą. Nic już nie będzie takie samo

Zobacz również