PiS żąda repolonizacji mediów a sam.. „Kaczor nas sprzedał”

PiS żąda repolonizacji mediów a sam.. „Kaczor nas sprzedał” Źródło:

Niewielu pamięta losy „Expressu Wieczornego”. Bijącą rekordy popularności gazetę wykupił od fundacji Kaczyńskiego szwajcarski koncern. Pieniądze ze sprzedaży zostały wykorzystane na sprzedaż długu zaciągniętego przez PiS.

"Express Wieczorny" sprzedawał się w nakładzie 40 tys. sztuk dziennie. Był najpopularniejszym warszawskim dziennikiem. Od 1990 roku podlegał pod Fundację Prasową „Solidarności” założoną m.in. przez Jarosława Kaczyńskiego. Prezes PiS nie był zainteresowany wydawaniem gazety i sprzedał ją szwajcarskiej grupie Marquard.

Nowy wydawca, po kilku próbach uatrakcyjnienia tytułu, zamknął go w 1997 roku. Popularność gazety okazała się niewystarczająco przekonującym argumentem dla dalszego jej drukowania.

Decyzja Kaczyńskiego szokuje z kilku powodów. Jednym z nich jest cel, na jaki przeznaczone zostały pieniądze ze sprzedaży gazety. Siedziba „Expressu Wieczornego” to dziś biura do wynajęcia, z których profity czerpie spółka Srebrna, będąca częścią Instytutu im. Lecha Kaczyńskiego. Natomiast w miejscu obecnej siedziby PiSu mieściły się zakłady graficzne.

Inny powód, dla którego sytuacja wprawia w konsternacje, to obecna retoryka prezesa PiS. Kaczyński głośno domaga się repolonizacji mediów.

 - Kaczor, Kaczor nas sprzedał. Taka jest prawda – mówi jeden z redaktorów "Expressu".

Następny artykuł
Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj pikio.pl na: Google News