Dramat polskich pacjentów. Porażające dane ujawniają prawdę o służbie zdrowia podczas pandemii

Dramat polskich pacjentów. Porażające dane ujawniają prawdę o służbie zdrowia podczas pandemii Źródło: Maxpixel.net CC0 Public Domain

Polscy pacjenci przeżywają istny dramat. W mediach ujawniono porażające dane, które ujawniły całą prawdę na temat służby zdrowia w trakcie pandemii koronawirusa. Jak się okazuje, o wielu osobach zwyczajnie zapomniano, skupiając się na zaledwie jednej grupie osób chorych.

Porażające dane urzędników na temat polskiej służby zdrowia w trakcie pandemii zostały ujawnione. Jak się okazuje jedynie pacjenci chorzy na koronawirusa mieli możliwość do uzyskania wymaganej opieki zdrowotnej. Cała reszta została zwyczajnie zapomniana. 

Pacjenci w Polsce przeżywają dramat, porażające dane urzędników ujrzały światło dzienne

Po pierwszych miesiącach pandemii koronawirusa do biura Rzecznika Praw Pacjenta wpłynęła istna lawina skarg. Brak możliwości skontaktowania się z przychodniami Podstawowej Opieki Zdrowotnej, utrudniony dostęp do specjalistów czy wątpliwości dotyczące trafnej diagnozy w trakcie teleporady - to zaledwie kilka problemów, z jakimi zgłaszali się polscy pacjenci. Wniosek jest jeden - służba zdrowia skupiła się na osobach chorujących na koronawirusa, a pozostali odeszli na drugi plan. 

DALSZA CZĘŚĆ TEKSTU POD GALERIĄ 

"Fakt" zdołał dotrzeć do raportu, który dotyczył działalności biura Rzecznika Praw Pacjenta w trakcie I połowy roku. Rzecz, którą widać na pierwszy rzut oka, to drastyczny wzrost liczby skarg, które wpłynęły ze strony pacjentów w trakcie pierwszych miesięcy pandemii. Jak ujawnia "Fakt", jeszcze w lutym do biura wpłynęło 5 633 skargi, z kolei w marcu było to już 17 220. Choć w kolejnych miesiącach skarg było mniej, to w zestawieniu z zeszłym rokiem było ich aż o 50 procent więcej. 

Najczęściej pacjenci skarżyli się na takie aspekty jak: brak kontaktu z przychodniami Podstawowej Opieki Zdrowotnej, brak możliwości sprawdzenia, jaki jest czas oczekiwania na udzielenie świadczenia zdrowotnego lub wątpliwości dotyczące teleporad oraz właściwie postawionej diagnozy w ich trakcie. Często wskazywano również na problem dostępu do świadczeń specjalistycznych oraz odwoływanie wizyt bez podania nowego terminu. 

Dzisiaj grzeje: 1. Już wiemy, co dalej ze ślubami i weselami. Zapadła decyzja potwierdzona przez Kościół

2. Dlaczego nie wolno trzymać nóg na desce rozdzielczej? Zdjęcia po wypadku

3. Polacy powinni się już przygotować. Meteorolodzy nie mają wątpliwości, chodzi o najbliższą zimę

Jak czytamy w "Fakcie" rzecznik praw pacjenta przygotował rekomendacje, które powinny zostać wdrożone w jak najszybszym czasie. Jednym z podstawowych punktów jest pełne otwarcie służby zdrowia. Osoby narażone na zakażenie lub już chore na koronawirusa powinny być jednym z priorytetów zdrowotnych, a nie jedynym. Minister zdrowia, Adam Niedzielski, we wczorajszej rozmowie w Radiu Zet poinformował, że strategia walki na najbliższe miesiące jest już przygotowana oraz przedstawił "recovery plan".

Najlepsze newsy dnia:

  1. Dyr. programowy ostro o odejściu prowadzących Dzień dobry TVN. Bolesne słowa
  2. Dlaczego miód się nie psuje? Wyjaśniamy
  3. Zapytali ministra zdrowia o zamknięcie szkół. Podał konkretny termin
  4. Śmierć nadeszła nagle, 3 córki osierocone. Aktorka uwielbiana z "M jak miłość" i "BrzydUli" pogrążona w żałobie
  5. Popularne leki wycofane z aptek w całej Polsce. Jeśli je masz, natychmiast je wyrzuć
  6. Kanapka kapitańska z boczkiem jest klasyką gatunku. Uwielbianą przez Polaków propozycję śniadaniową zrobisz w parę chwil

Źródło: Fakt

Następny artykuł
Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj pikio.pl na: Google News