"Oddech lwa" pomoże Ci zgubić zbędne kilogramy i obniżyć poziom stresu

"Oddech lwa" pomoże Ci zgubić zbędne kilogramy i obniżyć poziom stresu Źródło: Youtube/Yoga With Adriene

"Oddech lwa" pomoże Ci zgubić zbędne kilogramy. Nie dość, że odchudza to jeszcze niweluje stres. To metoda znana już od dawna przez buddyjskich mnichów. Prezentujemy pełną instrukcję wykonania.

"Oddech lwa" pomoże Ci zgubić zbędne kilogramy i obniżyć poziom stresu. Niewiele osób orientuje się, że poprzez praktykowanie odpowiedniego oddychania można łatwo pomóc swojemu organizmowi. Buddyści i jogini już od tysiącleci wiedzą, że oddech potrafi zdziałać cuda zarówno w kwestii wagi jak i dobrego samopoczucia. Joga i metody oddychania robią aktualnie prawdziwą furorę.

Oddychanie wydaje się banalną czynnością, w końcu to coś oczywistego, do czego nie przykłada się większej wagi. Za to świadome oddychanie i skupienie się na powietrzu wypełniającym płuca skutkuje pozbyciem się bólu, stresu, zwiększa koncentrację i pracę mózgu. Cała joga jest oparta na oddechu.

Oddech lwa - prawidłowe wykonanie

Najnowszym odkryciem jest tak zwany "oddech lwa". Jego specyficzne wykonanie pomaga nie tylko w pozbyciu się tkanki tłuszczowej. Działa równie dobrze na ból gardła i pozwala uwolnić wszystkie kumulujące się emocje.

Simhasana (pozycja lwa) powinna być wykonywana w pozycji klęczącej. Wystarczy usiąść na piętach, a dłonie trzymać na udach wywołując na nie nacisk, lekko ściskając ramiona.

Clue tego ćwiczenia to szeroko otworzone usta, wzięcie głębokiego wdechu, a następnie wydech w odpowiedniej formie. Staramy się wydawać dźwięk "arghhh" przy jednoczesnym wystawieniu języka aż do brody (podobnie jak ziewający król sawanny). Trzeba pamiętać o napięciu mięśni twarzy i szyi oraz wzroku skierowanym do góry. Ćwiczenie warto powtórzyć 6 razy i włączyć do codziennego porannego rozciągania.

Należy mieć na uwadze, że przez ćwiczenia oddechowe nie ubędzie za pstryknięciem palca 10 kg w tydzień. To ćwiczenie pomocnicze w utrzymaniu dobrej formy. Umiejętne oddychanie jest potrzebne, by zniwelować stres wywołany różnymi sytuacjami. Dlatego taki nacisk kładzie się na oddychanie na przykład w szkołach rodzenia.

Theresa Oswald, lekarz z wieloletnią praktyką napisała książkę "Praca z oddechem jako strategia przeciwbólowa", w której zaznacza, że to właśnie oddech najbardziej pomaga w pozbyciu się bólu. Mówi w niej też, że jeśli czujemy, że oddychanie źle wpływa na nasz organizm, nie trzeba od razu rezygnować. Wystarczy zacząć od mniej forsownych technik.

Źródło: mamadu.pl

Następny artykuł