Jest nowe prawo. Widzowie polskich stacji zrozpaczeni, będą dłuższe reklamy

Jest nowe prawo. Widzowie polskich stacji zrozpaczeni, będą dłuższe reklamy Źródło: fot. pixabay

Nowelizacja Komisji Europejskiej dotycząca dyrektywy o usługach audiowizualnych wejdzie w życie już niedługo. Zdecydowanie zyskają na tym nadawcy takich stacji jak Polsat, TVN czy TVP, jednak widzowie są przerażeni. Reklamy mogą być dłuższe i częstsze niż kiedykolwiek wcześniej.

Nowelizacja dyrektywy da nadawcom dużo wolności w decydowaniu o rozłożeniu czasu antenowego na spoty reklamowe. Obecnie na reklamy nadawcy dużych stacji, jak TVN i Polsat, przeznaczają maksimum, czyli 20 procent czasu antenowego. Liczone jest to jako maksymalnie 12 minut w ciągu godziny zegarowej przez całą dobę. Teraz jednak zyskają w tej kwestii dużo więcej swobody, a w niektórych godzinach reklamy emitowane będą bez żadnych ograniczeń. Odbiorcy przed telewizorami są przerażeni.

Na TVN reklamy zawsze były długie. Teraz jeszcze dłuższe?!

Czas antenowy będzie podzielony na trzy części: od godziny 6 do 18, od godziny 18 do północy oraz od północy do 6 rano. Między godzinami 00:00 a 06:00 reklamy będą mogły być emitowane bez przerwy! W tych godzinach widzów jest najmniej, jednak wciąż zdarza się, że ktoś włączy telewizor po powrocie z pracy lub podczas bezsennej nocy. Przez nowelizację bardzo możliwe, że nadawcy wykorzystają pełne 6 godzin na puszczanie reklam. Ciekawie robi się dopiero od godziny 06:00 do 18:00 oraz do północy. Właśnie wtedy widzów jest najwięcej. Limit reklamowy wciąż będzie wynosił 20 proc. czasu antenowego, ale nie będzie odliczany od godziny, a od całości doby. Nadawcy będą mogli puszczać reklamy w momentach, kiedy przed telewizorami jest najwięcej widzów, jednocześnie bez ograniczenia 12 minut/godzinę. To znaczy, że przykładowo w godzinach popołudniowych reklamy między scenami naszego ulubionego serialu mogą trwać nawet pół godziny! Tzw. "prime time" może zawierać aż 90 procent reklam całego dnia. Już teraz większość widzów rezygnuje z telewizji na rzecz serwisów internetowych. Nawet wielkie polskie stacje, jak TVN czy TVP muszą mierzyć się ze spadkiem odbiorców. Tak drastyczny krok ze strony UE może tylko jeszcze bardziej zniechęcić Polaków do telewizji. Chcesz coś nagłośnić? Wiesz o bulwersującej sytuacji, która wymaga zainteresowania mediów? Wyślij maila na adres: naglasniamy@pikio.pl. Na pewno przyjrzymy się Twojej sprawie.



ZOBACZ TAKŻE:
  1. Nie żyje kultowy polski dziennikarz. Zmarł nagle
  2. Życie Michała Szpaka zmieni się całkowicie. Szokujące wyznanie: "Może to zabrzmi dziwnie, ale..."
  3. Na ulice w całej Polsce wyjdą dziesiątki tysięcy ludzi! Będzie gorąco
Następny artykuł
Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj pikio.pl na: Google News