Ser twarogowy jest niezwykle popularny, znany w całej Polsce i bardzo zdrowy. Jest źródłem wielu substancji odżywczych, a także witamin. Podawany jest tradycyjnie sam, z dodatkiem ziół lub jako składnik innych dań, takich jak kluski leniwe, czy pierogi ruskie. Warto jeść go codziennie. Są jednak sytuacje, w których lepiej z niego zrezygnować

Spośród substancji mineralnych, w twarogu najwięcej jest wapnia i fosforu. Dostarcza on jednak także innych składników. Z witamin: B2 i B12, których w 100g produktu znajdziemy przeszło 30% dziennego zapotrzebowania, ale też wiele innych. Ze względu na przyswajanie witamin A, D i E, najlepiej jest spożywać twaróg półtłusty, chociaż oczywiście osoby na diecie lepiej, żeby sięgnęły po ser chudy.

Twaróg warto łączyć z produktami zbożowymi, gdyż w ten sposób uzupełnia się skład aminokwasów i w pełni umożliwiamy naszemu organizmowi wykorzystanie białka pochodzenia roślinnego – mówi Monika Konieczna, dietetyk.

Po twaróg nie mogą jednak sięgać osoby uczulone na składniki mleka (białko) lub nie tolerują laktozy (cukier mleczny). Dobry ser w wyglądzie jest gładki i zwarty. Powinien mieć kolor biały lub kremowy. Świeży twaróg nigdy nie jest żółty.

Prawdziwy, tradycyjny biały ser można dostać już tylko na nielicznych jarmarkach ekologicznych. Można kupować też ser twarogowy w sklepach. Przed zakupem należy jednak sprawdzić datę przydatności do spożycia i skład.

Nigdy nie należy kupować sera na lokalnych targowiskach. Nie wiadomo, jaką metodą był przygotowany, czy jest świeży i co w nim tak naprawdę jest.

Źródło: portal.abczdrowie.pl

Zobacz również

Redaktor portalu pikio.pl, absolwent historii na Uniwersytecie Warszawskim. Światopoglądowy konserwatysta, umiarkowany anarchista, zwolennik społecznej nauki Kościoła. Katolik i mąż.