Przez niedziele handlowe oni tracą najwięcej? Nie uwierzysz, kto odnotował gigantyczne spadki

Przez niedziele handlowe oni tracą najwięcej? Nie uwierzysz, kto odnotował gigantyczne spadki Źródło: Fot. Pixabay

McDonald's oraz KFC niespodziewanie straciły bardzo wiele na zakazie handlu w niedziele. Chociaż mogłoby się wydawać, że Polacy i tak będą korzystać z restauracji popularnych sieci fast-food, ostatecznie stało się inaczej. Spadki okazują się naprawdę gigantyczne.

McDonald's i KFC są prawdopodobnie najbardziej popularnymi lokalami z szybkim, amerykańskim jedzeniem w Polsce. Trudno więc uwierzyć w fakt, iż ustawowy zakaz handlu w niedziele odcisnął bardzo duże piętno na ich wynikach sprzedaży. Restauracje mogą być przecież otwarte i w zwyczajny sposób obsługiwać klientów. Jak się jednak okazało, ich także nie ominął kryzys związany z wprowadzeniem w życie kontrowersyjnych przepisów pomysłu polityków Prawa i Sprawiedliwości.

McDonald's i KFC największymi przegranymi zakazu handlu w niedziele?

Według analizy przeprowadzonej na zlecenie portalu Money.pl, fast-foody zlokalizowane w galeriach handlowych w niedziele niehandlowe zyskują nawet o 90 procent mniej niż wcześniej. Odwiedza je bowiem nawet 20 razy mniejsza liczba klientów, co naturalnie przekłada się na wpływy do kas. Jedna z dużych firm technologicznych Proxi.cloud porównała 20 postępujących po sobie niedziel handlowych i niehandlowych w 2018 roku. Wyniki ich analizy mogą zaskoczyć. McDonald's poradził sobie z kryzysem nieco lepiej, gdyż straty wyniosły w nim "jedynie" do trzydziestu procent. Największy spadek odnotowano w jeden z weekendów w kwietniu. Wyniósł on aż 78 procent. W KFC sytuacja okazała się dużo gorsza. Standardowe straty sięgały bowiem nawet 60 procent. Najbardziej kryzysowy okazał się ponownie kwiecień, tu ze spadkiem nawet o 89 procent.



DALSZA CZĘŚĆ TEKSTU POD GALERIĄ

Trudno uwierzyć w ogromne spadki wśród gigantów

Chociaż większość internautów zapoznających się z badaniami i analizami jest naprawdę zaskoczona ich wynikami, te dotyczą oczywiście jedynie sklepów w galeriach handlowych, o czym należy pamiętać. Nie zmienia to jednak ostatecznie faktu, iż same sieci tracą naprawdę wiele, gdyż symboliczna ekspansja KFC oraz McDonald's w Polsce stoi na naprawdę wysokim poziomie. Przypomnijmy, że od stycznia 2019 roku zakaz handlu objął już nie dwie (pierwszą i ostatnią) niedziele miesiąca, a trzy. Można się więc spodziewać, że wyniki sprzedaży w wielu punktach gastronomicznych ponownie pójdą w dół. Konkretne dane ukażą jednak dopiero zapewne wyniki analiz przeprowadzonych za kilka miesięcy, gdyż to wówczas zyskają na wiarygodności i nabiorą wymiernego sensu.
ZOBACZ TAKŻE NA PIKIO.PL:
  1. Magda Gessler rozbiła bank! Czeka nas coś lepszego niż „Kuchenne Rewolucje”
  2. Córka prezydenta jest oszałamiająco PIĘKNA! Aż trudno uwierzyć, co robi ze swoim życiem
  3. Google News jest pomocą dla mediów. I nie powinien nic płacić
  4. Jak mieszka Beata Tyszkiewicz? Tego się po niej NIKT nie spodziewał
  5. Rozwód to tylko kwestia czasu. Szokujące doniesienia o Meghan Markle i Harrym
Następny artykuł