Co dalej ze stacjami Lotos? Czy marka zniknie z rynku?

Co dalej ze stacjami Lotos? Czy marka zniknie z rynku? Źródło: Wikimedia Commons/M.Minderhoud/GNU

Co dalej z marką Lotos, która w czerwcu obchodzi 17 urodziny? Czy dojdzie do przejęcie wartego ponad miliard złotych symbolu Gdańska? Wiele wskazuje na to, że będziemy musieli pożegnać się z kultową dla wielu Polaków marką paliwową. Ostatnie słowo należy jednak do Brukseli, to Komisja Europejska powie czy spółkę można przejąć.

Przejęcie Grupy Lotos S.A zapowiedział Polski Koncern Naftowy Orlen. Decyzja nie podoba się mieszkańcom oraz władzom Trójmiasta, oznacza bowiem odcięcie Gdańska od olbrzymich wpływów z podatków, jakie dotychczas Lotos płacił dla nadmorskiego samorządu. Na początku procesu przejmowania Lotosu przez Orlen pojawił się szereg obietnic, które gwarantowały zachowanie niezależności i autonomii gdańskiej rafinerii.

Płocki Orlen zapewniał, że Lotos zachowa samodzielność, będzie mógł dalej się rozwijać, a także prowadzić własne inwestycje. Teraz pojawiają się głosy, sugerujące wycofywanie się ze złożonych obietnic. Czy w ogóle dojdzie do przejęcia polskiej spółki przez Orlen? Zadecyduje o tym Komisja Europejska już w lipcu.

Lotos warty bajońskie sumy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU POD GALERIĄ

Daniel Obajtek z Orlenu udzielił wywiadu dla portalu Money.pl. Mówił w nim, że najprawdopodobniej po przejęciu spółki Lotos przez PKN Orlen marka nawiązująca nazwą do egzotycznego kwiatu zniknie z rynku. - Nie posiadamy tylko marki Lotos – mamy również marki Unipetrol czy Star. Oczywiście z czasem tak poważny koncern jak my będzie inwestować w to, byśmy byli w jedną marką, zresztą już to robimy. Poprzez inwestycje w sport bardzo mocno chcemy budować siłę Orlenu. Jest normalną rzeczą, że Orlen z czasem będzie chciał ujednolicić markę - komentował w wywiadzie prezes Orlenu.

Wartość marki Lotos jest liczona w miliardach złotych. Gdańska rafineria pracowała na ten wynik przez lata, inwestując setki tysięcy złotych w reklamę oraz budowanie rozpoznawalności. 7 lat temu markę Lotos wyceniano na ponad miliard złotych. - Budowa wizerunku i siły marki LOTOS jest jednym ze strategicznych priorytetów Grupy LOTOS. Udało nam się znacząco podwyższyć jej wartość. Od pierwszego rankingu w 2004 roku wartość naszej marki wzrosła 5-krotnie. To efekt konsekwentnych działań i myślenia kategoriami budowy silnej marki oraz innowacyjnego podejścia w kreowaniu jej wizerunku. Podejścia, które buduje trwałe relacje z konsumentami - mówiła w wywiadzie z 2013 roku Anna Goliszewska, dyrektor Biura Zarządzania Marką. Jak podaje Gazeta Wyborcza,  w roku 2015 wartość samej marki Lotos to już 1,5 mld zł.

Dzisiaj grzeje: 1. Szumowski nie pozostawił wątpliwości. Wróci bezwzględny nakaz

2. Minister zapowiada powrót obowiązkowych maseczek. Słowa Łukasza Szumowskiego rozwścieczyły wiele osób

Jeżeli Komisja Europejska pozwoli na przejęcie Lotosu przez Orlen jest wielce prawdopodobne, że żółte stacje paliw znikną z polskiego rynku. W ankiecie on-line, jaką przeprowadziła Gazeta Wyborcza przeciwnymi likwidacji marki jest 74% ankietowanych [wyniki z 22.06, godz. 11:50]. A Wy jakie macie zdanie? Lotos powinien zostać na rynku?

Najlepsze newsy dnia:

  1. Niestety, już wiadomo za jakie produkty zapłacimy jak za dobra luksusowe. Zmiany wchodzą w życie 1 lipca, ale jest też dobra wiadomość
  2. Panika w świecie sportu. Słynny zawodnik mógł zarazić inne gwiazdy COVID-19
  3. Tylko nieliczni wiedzą, co jest napisane na grobie zamordowanej córki Eleni. Łzy same napływają do oczu
  4. Sanepid wydał komunikat najwyższej wagi. Poszukiwane są konkretne osoby, które były w kościele na procesji Bożego Ciała
  5. Halinka ze Świata według Kiepskich przekazała smutną wiadomość. Polsat nie będzie już więcej nagrywał odcinków ukochanego sitcomu Polaków?
  6. Marta Kaczyńska ma dziś okrągłe urodziny. Ciężko uwierzyć, ile naprawdę ma lat

Źródło: Gazeta Wyborcza Trójmiasto

Następny artykuł
Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj pikio.pl na: Google News