Lidl będzie polski? Rewolucyjną wizję dotyczącą przyszłości giganta dyskontowego właśnie przedstawił Piotr Gliński podczas wywiadu. Czy rząd ma pomysł na nacjonalizację zachodnich marek?

Lidl, zdaniem wiceministra Glińskiego powinien być polski. Wynika to z konsekwencji reparacji niemieckich, które, zdaniem polityka, Polsce się należą. PiS ma podobno pomysły dotyczące ewentualnej polonizacji zagranicznych marek.

Lidl będzie polski. Co powiedział Piotr Gliński?

W wywiadzie dla RMF FM wiceminister zauważył, że w jego ocenie niemiecki koncern powinien zostać spolonizowany.

– Reparacje nam się należą (…) Oczywiście, że przydałoby się, żeby Lidl był polski. Przecież konsekwencją II wojny światowej jest ta sytuacja, że kapitał niemiecki, bardzo dobrze, że jest, ale jest go trochę za dużo – powiedział dziennikarzom.

Dość kontrowersyjna wypowiedź polityka natychmiast spotkała się z komentarzami mediów. Te uważają, że polityk nie powinien wysnuwać tak odważnych wizji publicznie. Lidl jest marką prywatną i nikt nie widzi jego związków… z II wojną światową.

Historia marki

Lidl jest częścią koncernu Schwarz. Działa w dwudziestu sześciu krajach europejskich. Inną, równie popularną marką właścicieli giganta dyskontowego jest Kaufland. Pierwszy sklep powstał już w latach trzydziestych XX wieku. W 1988 roku funkcjonowało już czterysta sześćdziesiąt filii i Lidl dawał zatrudnienie niemal sześciu tysiącom pracowników. W 1999 roku jako pierwszy w historii zainstalował skanery kasowe. W 2003 roku dla sieci pracowało niemal sto tysięcy pracowników.

Długa historia związana z wprowadzeniem marki do Europy pokazuje, że Lidl stabilnie trzyma się w czołówce dyskontów. Jest jednym z najchętniej odwiedzanych supermarketów w Polsce. Zważywszy na charakter działalności nie jest możliwe, aby sklepy na terenie Polski zostały… znacjonalizowane.

DALSZA CZĘŚĆ TEKSTU POD GALERIĄ

Biedronka, Lidl czy Carrefour? Wiemy, gdzie zrobicie najtańsze zakupy [RANKING]

Śledząc aktualności rynkowe zauważyć należy, że częściej to polskie marki są sprzedawane zagranicznym gigantom. Tak się stało w przypadku BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, które stało się częścią koncernu Zelmer. Jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce – Pudliszki – zdecydowała się na sprzedaż swojego przedsiębiorstwa zagranicznej firmie Heinz. Wedel – jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek cukierniczych została sprzedana japońskiej grupie LOTTE.

W związku z zapowiedzią zmian w zarządzie Lidla zdaje się, że wizja Piotra Glińskiego nie sprawdzi się. Czy właściciele koncernu odpowiedzą na kontrowersyjną wypowiedź polityka?

Kliknij po więcej, na pewno cię zaciekawi

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Mazurek zmiażdżył Glińskiego w RMF. Zaczęło się od pytania o brodę
  2. Gliński zawstydzony przez dziennikarza. Tego pytania się nie spodziewał (WIDEO)
  3. To są prawdziwe POTĘGI! Najdroższe marki świata w 2018 roku

Wiedziałeś, że te marki nie są już polskie?!

Czy robisz zakupy w Biedronce, Lidlu lub innym dyskoncie?

Loading ... Loading ...

Zobacz również

ŹRÓDŁObankier.pl

Absolwentka twórczego pisania Uniwersytetu Łódzkiego i dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Dziennikarka Pikio.pl