Tą promocją Lidl mocno wyprzedził konkurencję! Klienci oszaleli na jej punkcie

Tą promocją Lidl mocno wyprzedził konkurencję! Klienci oszaleli na jej punkcie Źródło: Fot. Wikimedia.org

Lidl to jeden z najpopularniejszych supermarketów w Polsce. Firma o swoją pozycję walczy m.in. z Biedronką, a przedmiotem sporu są oczywiście klienci. Tę promocję trudno będzie jednak komukolwiek przebić.

Lidl na polskim rynku pojawił się w 2002 roku. Od tamtej pory powstało 550 sklepów na terenie naszego kraju. W pozostałych 25 państwach, w których funkcjonuje niemiecka firma, jest ich już około 10 tys. Sklep przyjął się na naszym gruncie niezwykle dobrze. Od zawsze jego główną konkurentką była Biedronka, która w czasie, gdy Lidl zawitał nad Wisłę, operowała w tutejszych realiach już ósmy rok. Firmy zaczęły prześcigać się w tym, która jest tańsza i która oferuje więcej za mniej.

W pewnym momencie zarówno Lidl jak i Biedronka zaczęły zmieniać swoją politykę, powoli wycofując niskiej jakości produkty, piekąc własne pieczywo i oferując produkty luksusowe w korzystnych cenach.

Lidl prześcignął konkurencję

Elementem walki na rynku nie są jedynie promocje drastyczne, ale i pomysłowe, trafiające w ludzkie potrzeby i czas, w którym są ogłaszane. Tak właśnie postąpił niedawno Lidl, który uprzedził rynkowych przeciwników o całe tygodnie.   Od wczoraj w sklepach sieci Lidl dostępne są produkty dedykowane Bożemu Narodzeniu. Zaliczają się do nich świąteczne ciasteczka korzenne w cenie niespełna 5 zł, krem piernikowy do smarowania za prawie 8 zł, różnego rodzaju słodycze marcepanowe kosztujące między 4,49 a 5,49 zł czy czekoladki domino za niecałe 7 zł. Pochodząca z Neckarsulm z Badenii-Wirtembergii firma już na początku października "rzuciła" świąteczne produkty, szybciej niż Coca-Cola weszła na świąteczno-noworoczne tory. Po tanie i dobre oraz doskonałe na wigilię produkty osiągalne bez kolejek i przepychanek należy udać się więc do najbliższego Lidla.



DALSZA CZĘŚĆ TEKSTU POD GALERIĄ

Historia marki, która zawojowała Europę

Do lat 90. XX wieku Lidl prowadził swoją działalność tylko w RFN. Ostatnia dekada zeszłego stulecia była początkiem ekspansji sklepu, która trwa do dziś. Nie zawsze jednak firma miała być sklepem, szczególnie spożywczym. Od swojego powstania w latach 60. była hurtownią, lecz po kilku latach zaczęto prowadzić sprzedaż detaliczną. O zmienieniu przedsiębiorstwa w markę ogólnoniemiecką zadecydował Dieter Schwarz, syn właściciela. To właśnie m.in. dzięki niemu Lidl ma swoje placówki w 26 krajach Europy.



ZOBACZ TAKŻE:
  1. Nowe ustalenia o Macierewiczu. Tym razem się nie podniesie
  2.  Za ślubem syna Zenka Martyniuka kryje się skandal. Niektórzy fani będą zniesmaczeni
  3. Artur Hippe, szokujące fakty z przeszłości polityka chcącego seksu z 14-latką
źródło: lidl.pl Następny artykuł