Lidl to jeden z najpopularniejszych supermarketów w Polsce. Firma o swoją pozycję walczy m.in. z Biedronką, a przedmiotem sporu są oczywiście klienci. Tę promocję trudno będzie jednak komukolwiek przebić.

Lidl na polskim rynku pojawił się w 2002 roku. Od tamtej pory powstało 550 sklepów na terenie naszego kraju. W pozostałych 25 państwach, w których funkcjonuje niemiecka firma, jest ich już około 10 tys.

Sklep przyjął się na naszym gruncie niezwykle dobrze. Od zawsze jego główną konkurentką była Biedronka, która w czasie, gdy Lidl zawitał nad Wisłę, operowała w tutejszych realiach już ósmy rok. Firmy zaczęły prześcigać się w tym, która jest tańsza i która oferuje więcej za mniej.

W pewnym momencie zarówno Lidl jak i Biedronka zaczęły zmieniać swoją politykę, powoli wycofując niskiej jakości produkty, piekąc własne pieczywo i oferując produkty luksusowe w korzystnych cenach.

Lidl prześcignął konkurencję

Elementem walki na rynku nie są jedynie promocje drastyczne, ale i pomysłowe, trafiające w ludzkie potrzeby i czas, w którym są ogłaszane. Tak właśnie postąpił niedawno Lidl, który uprzedził rynkowych przeciwników o całe tygodnie.

 

Od wczoraj w sklepach sieci Lidl dostępne są produkty dedykowane Bożemu Narodzeniu. Zaliczają się do nich świąteczne ciasteczka korzenne w cenie niespełna 5 zł, krem piernikowy do smarowania za prawie 8 zł, różnego rodzaju słodycze marcepanowe kosztujące między 4,49 a 5,49 zł czy czekoladki domino za niecałe 7 zł.

Pochodząca z Neckarsulm z Badenii-Wirtembergii firma już na początku października „rzuciła” świąteczne produkty, szybciej niż Coca-Cola weszła na świąteczno-noworoczne tory. Po tanie i dobre oraz doskonałe na wigilię produkty osiągalne bez kolejek i przepychanek należy udać się więc do najbliższego Lidla.

DALSZA CZĘŚĆ TEKSTU POD GALERIĄ

Nie wyrzucaj TEGO! Może ci się przydać...

Historia marki, która zawojowała Europę

Do lat 90. XX wieku Lidl prowadził swoją działalność tylko w RFN. Ostatnia dekada zeszłego stulecia była początkiem ekspansji sklepu, która trwa do dziś.

Nie zawsze jednak firma miała być sklepem, szczególnie spożywczym. Od swojego powstania w latach 60. była hurtownią, lecz po kilku latach zaczęto prowadzić sprzedaż detaliczną. O zmienieniu przedsiębiorstwa w markę ogólnoniemiecką zadecydował Dieter Schwarz, syn właściciela. To właśnie m.in. dzięki niemu Lidl ma swoje placówki w 26 krajach Europy.

Kliknij po więcej, na pewno cię zaciekawi

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Nowe ustalenia o Macierewiczu. Tym razem się nie podniesie
  2.  Za ślubem syna Zenka Martyniuka kryje się skandal. Niektórzy fani będą zniesmaczeni
  3. Artur Hippe, szokujące fakty z przeszłości polityka chcącego seksu z 14-latką

Czy robisz zakupy w Biedronce, Lidlu lub innym dyskoncie?

Loading ... Loading ...

Ohyda! Najobrzydliwsze znaleziska w jedzeniu ze sklepów

źródło: lidl.pl

Zobacz również