Komiczna wpadka LIDLa. Chcieli sprzedawać bieliznę, ale...

Komiczna wpadka LIDLa. Chcieli sprzedawać bieliznę, ale... Źródło:

Lidl trafia przed Komisję. Znowu wprowadza produkty, których reklama spotyka się z dużą kontrowersją. Jednocześnie trzeba przyznać, że cała sytuacja jest po prostu komiczna.

Popularna sieć sklepów z dyskontowymi towarami wypuściła spot reklamujący bieliznę dla kobiet, w której aktorki rozbierają się w sposób podkreślający zmysłowość proponowanych produktów. Reklama wywołała niemałe poruszenie, do tego stopnia, że wystosowana została skarga. Firmie Lidl zarzuca się, że spot nie był prowadzony w poczuciu odpowiedzialności społecznej, zgodnie z dobrymi obyczajami. - Godziny popołudniowe to czas, w którym telewizję oglądają małoletni.(...) takie reklamy niekorzystnie wpływają na ich rozwój i nie powinny być wyświetlane o danej porze.- fragment ze skargi.

Zbyt zmysłowe modelki

Pokazywanie bielizny w reklamach to  dość grząski grunt. Ciężko jest wyeksponować taki produkt, zachęcając klientów do kupna, nie pokazując przy tym gołego ciała. - Co więcej, przygotowanie reklamy, w której obecne są modelki-aktorki jest w takim przypadku w pełni uzasadnione ze względu na charakter reklamowanego produktu. Takiego kryterium nie spełnia zaś wiele emitowanych w telewizji reklam produktów kosmetycznych oraz innych produktów przeznaczonych dla kobiet, które prezentują kobiece ciało bez wyraźnej potrzeby - popularna sieć sklepów Lidl próbuje się jakoś bronić. Skarga złożona na spot reklamowy miała charakter incydentalny, przez co Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy uznał, że reklama nie zagraża rozwojowi dzieci i młodzieży, ponieważ nie epatuje nagością. Reklama została uznana za zgodną z poczuciem odpowiedzialności społecznej oraz dobrymi obyczajami. źródło: msn.com Następny artykuł