Jak szybko zasnąć? Jest kilka skutecznych sposobów!

Jak szybko zasnąć? Jest kilka skutecznych sposobów! Źródło: Pxhere

Jak szybko zasnąć? Problemy z zasypianiem dotykają coraz większej liczby osób. Są spowodowane najczęściej stresem, czy prowadzeniem złego trybu życia. Co zrobić, żeby pożegnać się z bezsennością i szybko zasnąć?

Jak szybko zasnąć? W dzisiejszych czasach, problemy z zasypianiem są bardzo częste i to pytanie zadaje sobie coraz więcej ludzi. Ma na to wpływ przede wszystkim prowadzenie złego trybu życia, czy stres związany z pracą i życiem prywatnym. Należy pamiętać, że kwestia snu jest sprawą indywidualną i każdy z nas ma na niego inne zapotrzebowanie. Niektórym wystarczy tylko 6 godzin i bez żadnych problemów potrafią funkcjonować przez cały dzień. Inni natomiast bez 8 godzin snu nie są w stanie wstać z łóżka. 

Inną kwestią jest natomiast czas, jakiego potrzebujemy na zaśnięcie. Jeżeli przez dłuższy czas nie możemy usnąć, powinniśmy się zastanowić, co można polepszyć, aby ten problem zniknął.

Jak szybko zasnąć?

Przede wszystkim należy zadbać o swój własny komfort podczas zasypiania oraz o przestrzeń, w której śpimy. Priorytetem jest wygodne łóżko i materac dostosowany do naszych potrzeb, który zapewni spokojny i przyjemny sen. Warto również zadbać o czystą i świeżą pościel. Samo pomieszczenie powinno być wcześniej dobrze wywietrzone, jednak z zachowaniem odpowiedniej temperatury, czyli około 18-21 stopni. Powinniśmy zastanowić się również nad kwestią sprzętu elektronicznego w sypialni. To miejsce powinno być ciche i spokojne. Telefon najlepiej przełączyć na tryb samolotowy i wyłączyć telewizor. Przed snem lepiej jest poczytać książkę, niż oglądać serial. 

Jak zasnąć na siłę?

Jeżeli wszystkie punkty dotyczące komfortu przestrzeni są spełnione, a problem z zaśnięciem wciąż nie pozostaje rozwiązany, to dobrze jest wpłynąć na własny komfort psychiczny i fizyczny. Przed snem dobrze jest się zmęczyć, więc wieczorny spacer, joga, czy nawet kilkuminutowa medytacja zawsze będą dobrym rozwiązaniem.

Tuż przed położeniem się do łóżka warto również wziąć ciepłą, relaksująca kąpiel z olejkami eterycznymi. Lawenda, ze względu na swoje właściwości, sprawdzi się w tej kwestii najlepiej. Warto zadbać o swoją dietę i unikać w ciągu dnia ciężkostrawnych produktów oraz napojów pobudzających. Ostatni posiłek dobrze jest zjeść 2-3 godziny przed snem i wypić melisę. Są również sytuacje, w których nie pomagają czynniki zewnętrzne i należy udać się do specjalisty. Nadmierny i długotrwały stres często wpływa na wiele aspektów w naszym życiu, a w szczególności na sen. 

Dobry i mocny sen jest gwarancją lepszego samopoczucia w ciągu dnia. Wpływa on również na nasze zdrowie i psychikę. Warto więc zadbać, żeby zasypianie nie było uciążliwe, a sam sen spokojny i przyjemny. 

Źródło: Poradnik Zdrowie

Następny artykuł