Jak rzucić palenie i nie przytyć? Jak zapobiec tyciu po pozbyciu się nałogu

Jak rzucić palenie i nie przytyć? Jak zapobiec tyciu po pozbyciu się nałogu Źródło: Pexels/Common

Jak rzucić palenie i nie przytyć? Problem niekontrolowanego przybierania na wadze dotyczy wielu osób, które postanowiły raz na zawsze skończyć ze szkodliwym nałogiem. Jak można tego uniknąć i dlaczego po odstawieniu nałogu, zbieramy nadprogramowe kilogramy?

Jak rzucić palenie i nie przytyć? Ten kłopotliwy fakt dotyka wielu osób, które zdecydowały się skończyć z paleniem. Jest to duży problem, zwłaszcza wśród kobiet, które czasem właśnie z tego względu decydują się na dalsze trwanie w nałogu. Skłonności do tycia u osób, odstawiających nikotynę są zauważalne i panuje przekonanie, że w takim wypadku dużo trudniej odzyskać dawną formę.

Przyczyn takiego zachowania organizmu jest kilka. Po pierwsze palacze jedzą mniej niż ludzie niepalący, a po rzuceniu nałogu odczuwają naturalną potrzebę głodu i w reakcji na to ich organizm domaga się większej ilości pożywienia. Jest to naturalny proces behawioralny, aby z jednego przyzwyczajenia przenieść zainteresowania na drugie. Często w takich wypadkach osoby te decydują się na jedzenie typu fast food lub słodycze, które kiedyś mogli jeść w wielkich ilościach. Po rzuceniu palenia odczują prawdziwie negatywny skutek ich działania na organizm.

Co jeść po rzuceniu palenia, żeby nie przytyć?

Należy pamiętać, że nie wolno zabezpieczać się przed tyciem po rzuceniu palenia, za pomocą łączenia abstynencji oraz diety. Efekt może być odwrotny do zamierzonego. Gdy już palacz zdecyduje się raz na zawsze skończyć z nałogiem, najważniejszą sprawą, jaką powinien podjąć jest uregulowanie swojego cyklu żywieniowego.

Nie chodzi o to, aby jeść mało, czy nie jeść w ogóle. Przeciwnie, należy spożywać częste, regularne posiłki, najlepiej o stałych porach. W dodatku powinny być one zdrowe. Dużo warzyw i owoców, błonnika oraz nabiału z pewnością pomogą każdemu utrzymać dobrą formę. Należy unikać szybkich przekąsek oraz słodyczy i, w szczególności, słodkich napojów gazowanych.

Warto także znaleźć sobie jakiś rodzaj aktywności fizycznej. Dzięki niej uregulujemy pracę swojego organizmu, przyspieszymy metabolizm i poprawimy nasze zdrowie. Nie jest tu konieczny jakiś wyczerpujący trening każdego dnia. Wystarczy spacer, jazda na rowerze, czy też proste ćwiczenia wykonywane samodzielnie w domu.

Następny artykuł