Jak medytować? Pomóż sobie, odstresuj się

Jak medytować? Pomóż sobie, odstresuj się Źródło: pxhere.com/mohamed hassan

Jak medytować? Ta starodawna technika pozwalająca na relaks zarówno ciała, jak i umysłu jest wciąż tematem tabu w naszym kraju. Wielu ludzi niepotrzebnie odbiera medytację jako coś zakazanego i nieodpowiedniego.

Jak medytować? Medytacja to najlepszy sposób, by dobrze zacząć dzień lub odpocząć po pracy. Pomaga także w zasypianiu - jednym słowem jest dobra na wszystko. Jednak wiele osób wykazuje pewne obiekcje. W końcu medytacja wywodzi się z buddyzmu. Czy mimo tego medytowanie nie będzie się kłócić z duchowością?

Absolutnie nie. To po prostu ćwiczenie ciała i duszy, niekłócące się z żadnym znanym światopoglądem. Medytacja pomaga w wielu znaczących aspektach życia. Tak naprawdę nic nie ryzykujemy, a możemy tylko zyskać. Medytowanie wzmaga naszą koncentrację i kreatywność. Pomaga wyzbyć się stresu, depresji i lęków. Po skończonej sesji medytacji można poczuć większy poziom serotoniny, czyli tak zwanego hormonu szczęścia.

Jak medytować?

Do zaczęcia medytacji wystarczy cisza i miejsce, gdzie możemy usiąść. W kulturze utarło się, że medytacja ma prawo zadziałać tylko wtedy, gdy siedzi się w popularnej pozycji kwiatu lotosu - ze skrzyżowanymi nogami. To nieprawda - jeśli pozycja jest niewygodna, można usiąść na poduszce, kanapie, a nawet na krześle. Ważny jest wyprostowany kręgosłup, rozluźnienie całego ciała i pozbycie się niewygodnych, ciążących w naszej głowie cały dzień myśli.

Medytacja techniki

Technika medytacji jest uzależniona od tego, na czym skupia swoją uwagę osoba medytująca. Najbardziej popularną techniką jest medytacja, w której cała uwaga przechodzi na oddech lub obiekt. Kolejną powszechną techniką jest medytowanie w czasie powtarzania mantr - specjalnych dźwięków lub formułek, które swoimi wibracjami wpływają pozytywnie na organizm. Można też skupić się na wizualizacji jasnej kuli lub słupa światła, przechodzącego i ogrzewającego całe ciało.

Jak oddychać podczas medytacji?

Oddech to podstawa - skupiając się na prawidłowym oddychaniu odsuwamy myśli i emocje na bok, a o to głównie chodzi podczas oczyszczania umysłu z codziennych problemów. Oddychanie jest bardzo proste, ponieważ wystarczą bardzo głębokie oddechy, a następnie należy wydychać powietrze aż do uczucia "pępka przyklejonego do kręgosłupa".

Kiedy i jak często medytować?

Na początek wystarczy kilka minut dziennie. Najlepiej robić to w godzinach porannych, bo daje to dobry start na cały dzień. Jeśli nie mamy czasu, nie zaszkodzi spróbować wieczorem. Nie ma żelaznej zasady co do odpowiedniej pory, jednak wiele osób praktykujących medytowanie poleca zacząć od razu po wstaniu z łóżka.

Dla początkujących najtrudniejsze jest pozbycie się myśli, które głos w głowie ciągle przypomina - problemy, obowiązki, potrzeby. Zdarza się to najlepszym. Z czasem będzie odczuwalne odpływanie w kompletnie inny świat. Najgorszą krzywdą, jaką możemy sobie wyrządzić, jest krytykowanie się za niemożność skupienia na tej czynności. To ma być relaks oddziałujący pozytywnie na nasz organizm.

Źródło: bodyclean

Następny artykuł