Jak leczyć chrapanie? Skuteczne sposoby są na wyciągnięcie ręki

Jak leczyć chrapanie? Skuteczne sposoby są na wyciągnięcie ręki Źródło: Pixabay.com/sasint

Jak leczyć chrapanie to temat poruszany w wielu polskich domach. Donośne dźwięki wydawane podczas snu przeszkadzają nie tylko osobie śpiącej, ale przede wszystkim jej partnerowi. Zlikwidowanie tego problemu może znacznie polepszyć jakość życia.

Jak leczyć chrapanie, aby w końcu móc się porządnie wyspać? Zanim wybierze się odpowiednią metodę warto poznać przyczyny chrapania, które są bardzo różne. U każdej osoby to zjawisko może być wywołane przez inne czynniki.

Jak leczyć chrapanie

Chrapanie samo w sobie, choć uciążliwe, nie jest niebezpieczne ani nie zalicza się do chorób, dlatego ciężko mówić o leczeniu tego zjawiska. Wyjątek stanowi chrapanie połączone z bezdechem sennym - wtedy konieczna jest wizyta u lekarza i uzyskanie profesjonalnej porady.

Dźwięki, jakie przez sen wydaja niektóre osoby, często są spowodowane przez ogólny stan zdrowia człowieka. Najczęściej jest wynikiem otyłości, nadciśnienia, palenia papierosów, picia alkoholu lub menopauzy. Eliminacja tych czynników, na które ma się wpływ, może przynieść zaskakująco dobre rezultaty.

Problemem może być także krzywa przegroda nosowa. Aby ja zdiagnozować konieczna jest wizyta u laryngologa. Najczęściej w takich przypadkach przechodzi się przez operację, która zazwyczaj przynosi bardzo dobre efekty.

Sposoby na chrapanie

Jeśli to, co powoduje chrapanie, można usunąć ze swojego życia, tak jak używki, powinno się to natychmiast zrobić. Przed snem nie powinno się pić żadnych alkoholi, które sprawiają, że ściany gardła wiotczeją i utrudniają oddychanie. Palacze z kolei powinni zrezygnować z papierosów albo przynajmniej nie palić przez kilka godzin poprzedzających sen. Ważne jest także odpowiednie nawilżenie jamy ustnej.

Osoby cierpiące z powodu zbyt dużej masy ciała powinny zrzucić zbędne kilogramy, a na pewno odczują różnicę. Ucisk na gardło znacznie zmaleje, a jakość oddychanie podczas snu znacznie wzrośnie.

Dobrym rozwiązaniem jest także spanie na płaskich poduszkach i zasypianie na boku lub brzuchu. Leżenie na plecach lub na wysokich poduszkach sprawia, że przepływ powietrza przez drogi oddechowe jest utrudniony, a co za tym idzie, pojawia się chrapanie. Wiele osób dziwi się, jak bardzo może się zmienić jakość snu po zmianie tak drobnych szczegółów, jak zwykła zmiana pozycji.

 

Następny artykuł